10 exemple creative de influencer marketing – Facebook Lives by 2Performantlectură de 5 minute 0

Influencer Marketing a fost subiectul principal al discuțiilor organizate live de 2Performant, pe pagina lor de Facebook.

În cadrul acestor întâlniri online au fost invitați o serie de specialiști marcom pentru a ne împărtăși din experiența și din cunoștințele lor. Discuțiile au fost moderate de Costin Cocioabă, Influencer Marketing Manager 2Performant.

Cele zece ediții la care am participat au găzduit 30 de specialiști. Cuvintele cheie în jurul cărora s-au derulat dezbaterile au fost: creativitate, empatie, reinventare, expunere, autenticitate.

Cel de-al doilea articol vine în completarea primului, iar, de data aceasta, am extras pentru tine zece exemple de idei creative pe care influencerii, dar și anumite brand-uri, le-au aplicat pentru a-și menține contactul cu publicul în perioada în care am fost nevoiți să stăm acasă.

Ne dorim să îți ofere o doză de inspirație pentru proiectele tale.

10 idei creative de influencer marketing:

1. Live-uri cu public restrâns.

Chef Florin Dumitrescu a avut un cooking class live, pe canalul de Youtube LIDL. Iar Irina Rimes a susținut un concert live, exclusiv pentru angajați. – Cristina Hanganu

Referitor la LIDL, Hortensia Năstase afirma că acest brand comunică într-un mod autentic, natural, de bun simț, foarte apropiat de oameni.

2. Sedințe foto de la distanță.

Vali Bărbulescu a realizat, în premieră, o ședință foto pe fashion, de la distanță, pentru Trends by Adina Buzatu, folosind telefonul Samsung Galaxy S20 Ultra. De asemenea, Samsung a demarat, pe 25 martie, programul „Stay Home”, ce presupune live-uri zilnice cu influenceri, pe diverse teme – work from home, gaming, cooking, fotografie, entertainment, sport, lifestyle. – Ioana Mârzac Sigartău

3. Conținut util și adaptat contextului.

L’Oréal România s-a axat mai mult pe campaniile care au ajutat la starea generală a oamenilor (de exemplu, cele pentru produsele de îngrijire a părului, a pielii). Au avut live-uri cu influenceri specialiști (dermatologi, psihologi), inclusiv colaborări cu make-up artiști care au realizat tutoriale despre cum să te aranjezi acasă pentru conferințele live. Raluca Duță

4. Abordarea unui public nou.

Shelly a reușit să se reinventeze prin crearea unui canal de live-uri pe Youtube. Target-ul său a fost, de data aceasta, segmentul adult, avându-l ca invitat, inclusiv pe interpretul de limbaj mimico-gestual, pe care îl tot vedem la televizor, în această perioadă. – Cristian Manafu

5. Susținere pentru artiști.

Marius Manole, împreună cu alți actori, s-au reinventat lansând un serial online numit „Discutabil”. Partea surprinzătoare a fost cea în care au venit către ei oferte de plasare de produse, de exemplu brand-uri de cafea. Marius a lansat o platformă care să îi ajute pe actorii independenți care trec printr-o perioadă dificilă și nu au o sursă sigură de venit. Consideră că fiecare influencer mare trebuie să aibă în grijă o campanie socială.

De asemenea, alături de Ilona Brezoianu, a lansat o serie de live-uri pe Instagram, care apoi s-au mutat pe Youtube, pentru a oferi oamenilor un moment de relaxare.

6. Vânzare prin canale noi.

A fost lansată campania Fornetti la domiciliu, campanie care a vândut inclusiv pe Tik Tok. Tot pe această platformă a reușit să vândă, cât să își mențină afacerea, o clientă cu un magazin de haine de ocazie. Într-o lună, a ajuns la 4000 de followeri, iar un videoclip, la peste un milion de vizualizări. – Cristina Putan

7. Servicii sau produse speciale.

Raiffeisen Bank are un program de finanțare al IMM-urilor. Ei s-au extins inclusiv spre business-urile implicate în lupta contra COVID 19. – Alina Damaschin

8. Campanii de educare.

Deoarece oamenii s-au mutat mai mult pe zona de știri, Graffiti PR împreună cu Europa FM au lansat campania „1 suntem toți”. Este important ca atunci când te îndrepți spre zona de știri, să alegi un canal oficial, recunoscut de comunicare, cu rol de educare al oamenilor. – Bogdan Tomoiaga

9. Evenimente de nișă transmise online.

Pe 1 mai a avut loc un maraton de gaming. Timp de 16 ore s-au strâns 250.000 de oameni în 26 de streamuri. Acest maraton s-a vândut în trei zile și am colaborat cu brand-uri precum HP, George Internet Banking, Logitech, Philips One Blade. – Tudor Dăescu

10. Proiecte umanitare.

10. Chef Adi Hădean a vorbit despre proiectul umanitar Solidar Social. Bucătari, dar și oameni fără experiență, s-au unit pentru a prepara și pentru a livra mâncare caldă pentru personalul medical de la Spitalul de Boli Infecțioase Matei Balș, Spitalul Clinic Fundeni, Spitalul Clinic Colentina și către persoanele vulnerabile aflate în evidența Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 6.

Tot în scop umanitar, Sorana Sava a vorbit despe campania #cafeapentruspitale organizată de Anca Ungureanu, alături de Melania Medeleanu. Mai multe cafele calde au ajuns în spitalele greu încercate de Covid-19, unde personalul medical muncește zi și noapte.

Influencer marketing este unul dintre subiectele larg dezbătute de specialiștii marcom, fiecare având o concepție proprie. Pentru o viziune mai largă poți urmări toate live-urile pe pagina de Facebook 2Performant.

Dacă nu ai făcut-o deja, te invităm să citești și prima parte a seriei noastre despre live-urile 2Performant, unde vei afla 10 sfaturi utile pentru a genera conținut ca influencer în perioade de criză. O găsești aici.

Elena Săvulescu, un om simplu și visător din București. Las frânturi din mine și pe https://impulselena.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *