8 învățături desprinse din Back to Business Virtual Summit 2020lectură de 6 minute 1

Pentru că doar învățând unii de la alții putem trece peste această perioadă, Evensys a organizat Back to Business Virtual Summit 2020, un eveniment online care a reunit o serie de webinarii și workshop-uri susținute de companii cu activitate recunoscută în industrie.

A treia zi a Summit-ului a fost o zi plină de workshop-uri pe teme de Online Marketing și Social Media. Invitații, care mai de care, stăpâni fiecare pe felia lor, au oferit informații prețioase, adunate de-a lungul carierei lor. Mai mult, la secțiunea Q&A a workshop-urilor, ei au avut răspuns pentru toate întrebările despre Social Media Marketing și Online Advertising.

1. Pentru a ajunge la scopul final, de a genera profit, trebuie să avem câteva obiective.

Ionuț Munteanu – Digital Marketing Evangelist și Fondator REEFKIG, a început ziua vorbind despre importanța bugetului în marketing. Acest buget se referă la planificarea tuturor costurilor pe care o afacere le anticipează în scopul atingerii obiectivelor de marketing.

Pentru a ajunge la scopul final, de a genera profit, se pot stabili micro obiective cum ar fi:

·        plasarea pe piață a unui produs nou;

·        creșterea bazei de consumatori;

·        fidelizarea clienților deja existenți;

·        revânzarea suplimentară;

·        creșterea notorietății;

·        loializarea audienței.

2. Identifică publicul tău țintă în funcție de interacțiunea cu brandul tău în mediu digital

„De cele mai multe ori, problema în crearea unui buyer persona ideal este pierderea in detalii” au afirmat Dragoș Smeu – General Manager Mavericks și Andra Negru – Head of Performance Media Department Mavericks. Ne-au sfătuit ca atunci când construim pentru prima dată publicul nostru țintă, să fim atenți laa cele două tipuri de public:

a)    publicul dezirabil: acel public pe care îl creionăm noi atunci când ne creăm produsele. Acesta este un public complet subiectiv.  

b)    publicul efectiv: este acel public pe care îl identificăm după ce analizăm interacțiunile din diferite platforme, cum ar fi Google Analytics sau Facebook Insights.

3.     Urmărește activitatea vizitatorilor prin intermediul Facebook Pixel

Raluca Radu – Country Manager Answear.ro, Founder MTH Digital și Anca Toma, head of Digital MTH Digital, au oferit o mulțime de sfaturi valoroase în prezentarea lor. Astfel, ele recomandă folosirea Facebook Pixel, o bucată de cod care trebuie introdusă în toate paginile website-ului tău și care te ajută să urmărești activitatea vizitatorilor care au dat click pe reclamele de Facebook Ads la tine pe site. Acest pixel funcționează prin plasarea de cookies în browser-ul vizitatorului.

4.     Verifică utilitatea produselor tale cu ajutorul Google Trends

Mihai Andrei – Managing Partner Webdigital recomandă să acționăm informați. Pentru asta, putem folosi Google Trends, să verificăm dacă există un trend ascendent sau descendent cu produsele pe care noi le vindem. Tot el ne-a oferit câteva informații despre cum să ne creștem business-ul în contextul actual. Vezi imaginea de mai jos.

5.     Fă-te vizibil pe Youtube

Anabela Luca – Managing Director adLemonade, a oferit câteva sfaturi cum ar trebui să arate reclamele pe care le creăm pe Youtube:

a) Să fie scurtă: între 30 de secunde și un minut jumate;

b) Primele 5 secunde sunt non-skippable: profită de asta și menționează brandul tău și propunerea de valoare pe care vrei să o comunici în acest interval de timp;

c) Oferă detalii despre caracteristicile și beneficiile produsului tău;

d) Folosește excluderi pentru a ajunge la publicul relevant. Ele sunt locuri în care nu vrei să afișezi reclama.

e) Limitează numărul de afișări: la 2-3 afișări pe zi plus o vizualizare, pentru a nu deveni intruziv și agasant.

f)  Adaugă un CTA: să profite de ofertă, să afle detalii, să cumpere, etc. 

g) Optimizează reclama pentru mobil: folosește fonturi mari, clare și mesaj concis, clar.

6.     Adaptează-ți strategia SEO la contextul generat de COVID-19

Mihai Vînătoru – Managing Partner DWF, ne-a oferit câteva informații valoase cu privire la ariile pe care se lucrează în SEO. Așadar:

a)    relevanța: informația efectivă pe care o conține site-ul nostru (produsele, categoriile, blog, etc) trebuie să fie relevante.

b)    Autoritatea: site-ul care oferă o informație trebuie să fie credibil. Iar credibilitatea se calculează după mai mulți factori: profiluri de link-uri (alte site-uri care conțin link spre site-ul tău) și volumul de căutări pe brand (câți oameni te caută pe tine ca și brand, pe Google).

c)     Tehnologie: site-ul tău trebui să respecte un minim de recomandări de la Google, astfel ca el să îl poată indexa și aplica algoritmul de ranking pentru a vedea unde îl poziționează.

7.     Strategia de marketing integrat care generează vânzări acum și de ce nu cumpără oamenii online

Cosmin Dărăban – CEO GOMAG a avut o prezentare prețioasă pentru cei care dețin un magazine online și ne-a oferit câteva motive pentru care oamenii ajung să nu își finalizeze cumpărăturile de pe site-ul nostru. Așadar, principalele motive sunt:

a) Neîncrederea că produsele corespund realității;

b)    Nu pot vedea, testa, proba produsul;

c)     Calitatea seviciilor/produselor;

d)    Costul de trasport este prea mare;

e)    Lipsa de urgentare;

f)     Nu au nevoie de produs.

8. Cum să definești profilul clientului ideal în marketing

Valentin Radu – CEO & Fondator Omniconvert , spune că „nu se mai poate defini corect, în mod subiectiv, portretul clientului ideal.” 

Pentru a construi un Ideal Customer Profile (ICP), ai nevoie de date despre resorturile psihologice care determină consumatorul să cumpere și să revină pe site-ul tău. Ai nevoie de date concrete despre ce anume l-a ținut pe site sau ce bariere are atunci când dorește să plaseze o comandă și nu reușește. Schimbările de comportament ale utilizatorilor trebuie monitorizate îndeaproape, mai ales acum.

Cea de-a treia zi a Back to Business Virtual Summit 2020, dedicată workshop-urilor, a fost o zi intensă, cu foarte multă informație de calitate.

Citește mai multe informații despre Ziua 1 și Ziua 2 Back to Business Virtual Summit 2020, care a adus pe scenă speakeri foarte bine pregătiți.

Mai poți urmări live-urile speakerilor, gratuit, până pe 31 iulie pe pagina de Facebook a Evensys.

Andrada Melitte
Wanderlust și Marketlust din Cluj-Napoca. Mai aștern cuvinte pe fundal de aventuri în fișiere word și peI Believe in Traveling

1 Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *