Biz Top Social Brands 2020 – adio advertising clasic în social medialectură de 8 minute 1

Cea de-a 12-a ediție a conferinței Top Social Brands 2020, organizată de Revista Biz, a adus în prim-plan 50 de branduri ce au înregistrat performanțe în digital.

În prima parte a conferinței, trei specialiști au adus o serie de insight-uri utile despre comunicarea în social media.

George Mușat – Data Strategy & Analytics Manager Starcom

Multitudinea de date e la dispoziția tuturor. Pentru a putea lua o decizie informată, care să fie în concordanță cu ceea ce îți oferă piața, trebuie să treci datele printr-un filtru. Să  „scapi” de tot ceea ce înseamnă zgomot, tot ceea ce este informație redundantă, nerelevantă. Să îți păstrezi informația relevantă și să o cuantifici. 

Ecosistemul social media din România este format din mai multe rețele. Însă, cele mai utilizate sunt Facebook, Youtube și Instagram. Acestea oferă o multitudine de informații, atât cantitative (număr de fani, număr de mențiuni etc.), cât și cvasi calitative (informații despre ceea ce fac utilizatorii tăi). Totuși, datele sunt colecționate separat, ținute de fiecare provider de platformă în parte.

În momentul în care se analizează comunicarea unui brand în social media trebuie să se aibă în vedere cei trei piloni ai comunicării: comunitate puternică, calitate, vizibilitate (dacă brandul participă în discuții cu utilizatorii).

Tina Crețu – Senior Digital Marketing Manager KFC, Pizza Hut & Taco Bell

Tina Crețu adus în discuție strategia de social media KFC. În 2018, s-a lansat KFC Social Entertainment Channel, o platformă concept gândită pentru a prezenta fanilor serviciile și produsele KFC.

Oamenii nu mai vor să mai vadă advertising clasic pe rețelele sociale. Mai degrabă, se uită la entertainment și vor să consume acest tip de conținut. 

Practic, s-a lansat acest concept de platformă Social ME, un serial ce a avut 4 episoade, ce a inclus filosofia KFC de brand Fii pe bune, nu perfect! Tinerii au fost îndemnați să fie ei înșiși, atât în mediul online, cât și în cel offline. Este bine să ai niște insight-uri cu care aceștia să relaționeze, o poveste în care ei să se regăsească.

Noi credem că oamenii ar trebui să fie pe bune și să își arate adevărata lor față, indiferent că fac lucrul acesta online sau offline, în toate acțiunile lor. Iar acest ,,red line” a fost integrat în seriale.

Sabina Știrb – Senior Integrated Marketing Manager Huawei Consumer Business Group România

A adus în discuție două studii de caz din ultimele trei luni despre Huawei:

Campania #stayconnected lansată la finalul lunii martie și care a pornit de la o campanie de brand Împreună conectați, dezvoltată în mediul digital. S-a bazat pe ce poți face cu produsele Huawei în perioada de lockdown.

  • S-au creat direcțiile strategice de: work from home, learn from home, stay healthy&fit at home, etc.
  • S-a lucrat inclusiv cu influenceri din zone, nișe diferite ce au comunități diferite.
  • S-a lucrat mai mult la mesaje, la transmiterea emoției.
  • S-a integrat totul sub umbrela #stayconnected.
  • S-a lucrat în detaliu la crearea de conținut (content creation marketing).
  •  Colaborarea cu influencerii a fost specială pentru că s-a încercat introducerea produselor în activitatea lor de zi cu zi, de acasă. S-au abordat subiecte diverse de discuție: productivitatea, creativitate, biroul de acasă, conexiune cu familie, educație, relaxare, mamele multi-working, învățare, despre cum să rămâi activ acasă cu work out. 

Campania The joy of recconection care se referă la regăsirea frumuseții micilor bucurii. Momente surprinse cu noul Huawei P40 Pro. În casă, lucrurile mici erau motivele de bucurie, iar, afară, aceste lucruri mici devin uriașe.

După prezentările speakerilor, BIZ a anunțat și Top 10 Social Brands, clasament pe care îl găsiți mai jos:

Top 10 Social Brands 2020

10. Orange

Comunică social atât pe zona de tehnologie, apelând la influenceri specializați, cât și pe zona de CSR, cu focus pe bloguri, Facebook și zona video. Poziție 2019: 12.

9. Kaufland

A depășit pragul de 1,6 milioane de fani pe Facebook. Este activ pe zona de video și de Instagram, apelând la influenceri adaptați fiecărui canal. Poziție 2019: 10.

8. Telekom

Infuzează originalitatea brandului în campaniile din social media și adaptează atent mesajele pentru specificul fiecărui canal. A făcut campanie pe Tik Tok, folosindu-l pe Ghiță, dar și influenceri din platformă. Poziție 2019: 7.

7. Banca Transilvania

S-a orientat puternic către colaborările cu vloggeri și zona video în general, dar nu neglijează celelalte canale sociale. Cea mai nouă platformă de conținut original este podcastul BT Talks, lansat în decembrie 2019. Poziție 2019: 8.

6. Vodafone

Integrează atent conținutul de brand pe canalele relevante de social media, folosind puterea influencerilor, dar și contribuția utilizatorilor. A lansat în pandemie platforma #ÎmpreunăSuntemMaiPuternici, folosind tehnologia pentru a oferi spectacole live pe internet. Poziția 2019: 4.

5. KFC

Creează mereu rețete originale de promovare în social media cu idei proaspete, asezonate cu execuții picante. Continuă producțiile originale pe Social Entertainment Channel, cea mai recentă fiind THE CROPPERS. Poziție 2019: 3.

4. Coca-Cola

Combină strategia atent planificată cu campanii inedite, care mențin brandul mereu în pas cu noutățile care schimbă lumea. Poziție 2019: 2.

3. Huawei

Mobilizează influencerii relevanți de lifestyle, tehnologie și fotografie pentru a crea un mix social media atractiv care oferă noi experiențe de brand consumatorilor. Poziție 2019: 9.

2. LIDL

Are una dintre cele mai active pagini de brand din România, cu peste 2,1 milioane de fani. Conținutul este produs în proporție de 50% in-house. Și-a crescut puternic în ultimul an comunitățile de pe Instagram și Youtube. Poziție 2019: 5.

1. Samsung

A creat prin creativitate, autenticitate și abordări originale ale social media experiențe unice pentru comunitatea de utilizatori ai produselor companiei. A construit o platformă de colaborare și content creation cu un grup de influenceri cu valori și pasiuni comune. Poziție 2019: 1.

Pentru a vedea pe ce poziții se clasează și celelalte 40 de branduri în Top Social Brands 2020 găsești pe site-ul Revistei Biz topul complet.

În cea de-a doua partea a evenimentului a avut loc o dezbatere pe tema:

Dezbatere: Performance marketing (Google Ads, Facebook Ads) vs. campanii cu influenceri. Ce e mai eficient și are rezultate mai rapide? 

Această dezbatere a fost moderată de Nae Șovoială. Echipa de Performance marketing i-a avut ca invitați pe Anca Ungureanu și pe Alexandru Negrea, iar cea de influencer marketing i-a avut ca invitați pe Cristian Manafu și pe Mugur Pătrașcu.

Argumente pro performance marketing:

Cuvintele cheie: eficiență, rezultate, risk management

  • nu rămâi blocat într-o anumită nișă;
  • pe performance marketing se poate face livrare accelerată;
  • ai nevoie de oamenii de pe performance marketing pentru a-ți construi povestea produsului tău;
  • performance marketing se bazează pe remarketing sau retargeting;
  • nu există ideea de frecvență în influencer marketing, adică de câte ori un utilizator unic vede o anumită reclamă.

Argumente pro influencer marketing:

Cuvinte cheie: versalitate mai multă, povești și emoție, bugete mari

  • performance marketing a devenit prea tech;
  • performance marketing necesită o echipă pe când influencer marketing necesită o persoană de contact – echipă vs. contact;
  • oamenii verifică advertising-ul de la oamenii, adică de la influenceri;
  • se transferă încredere de la influencer la brand și ajută brandul să își stabilească prezența pe piața respectivă;
  • influencer-ul devine imaginea campaniei, creând conținut relevant și aducând valoare publicului (un exemplu ar fi Jamila);
  • influencerii devin oameni inspiraționali, decisivi în cumpărarea anumitor produse, prin emoția și povestea pe care o crează în jurul acestora.

Deși ambele echipe au venit cu argumente, în final, toți invitații au fost de acord că atât peformance marketing, cât și influencer marketing sunt două concepte care se întrepătrund. Este important să alegi în funcție de obiectivele tale și să nu excluzi mix-ul. Trebuie să existe un echilibru între reach și social proof.

Dacă vrei să vezi și alte perspective despre influencer marketing, găsești aici un articol.

Sursă foto: Revista Biz.

Elena Savulescu
Elena Săvulescu, un om simplu și visător din București. Las frânturi din mine și pe https://impulselena.com

1 Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *