Clubhouse – tot ce trebuie să știi despre aplicație și tips&tricks de la cei mai activi utilizatorilectură de 9 minute 6

Articol de Andra Iacob & Elena Săvulescu

Clubhouse este pe buzele tuturor specialiștilor din marcom și nu numai, în ultima lună. Această platformă a creat un FOMO imens în jurul său, având în vedere că este disponibilă doar pentru iOS, iar accesul se face doar pe bază de invitație.

Am testat și noi aplicația și ne-am gândit să îți povestim mai multe despre cum funcționează și ce beneficii are. De asemenea, i-am rugat și pe unii dintre cei mai activi utilizatori să împărtășească cu noi câteva tips&tricks.

Scurtă definiție

Clubhouse este o platformă care le permite oamenilor să discute în timp real, să-și împărtășească povești sau să facă schimb de idei. Utilizatorii pot crea rooms (camere) de discuție sau se pot alătura altor conversații. Nu există imagini, videoclipuri sau text – totul se desfășoară doar audio.

Cum te înregistrezi?

Clubhouse se află încă într-o fază beta privată și este disponibilă numai pentru utilizatorii de iOS, ceea ce alimentează natura sa exclusivistă.

Există două modalități prin care poți accesa platforma și ambele necesită relații strânse cu persoanele care deja au cont pe aplicație:

  1. Prin invitație – când cineva își creează cont, primește automat două invitații pe care le poate trimite cuiva prin mesaj, pe telefon. De regulă, le vor primi persoanele cu care au o legătură strânsă. Pe măsură ce utilizatorii petrec mai mult timp pe Clubhouse, pot primi mai multe invitații.
  2. Prin rezervare nume – poți descărca aplicația din App Store și îți poți rezerva un nume. Apoi, practic, vei fi adăugat pe lista de așteptare. Dar, acest fapt nu garantează că într-adevăr vei obține contul pe aplicație. În schimb, contactele tale din agendă care deja au cont primesc o notificare care îi anunță că ți-ai rezervat numele de utilizator și că ai descărcat aplicația și ți-ar putea permite accesul chiar dacă nu au invitații disponibile (din ce am observat, această opțiune nu este valabilă pentru toți utilizatorii).

Cum funcționează Clubhouse?

Clubhouse este locul perfect unde oamenii se întâlnesc pentru a găzdui, a asculta, sau chiar de a participa la conversațiile inițiate de ceilalți membri ai comunității. Dacă vrei să afli cum să construiești o comunitate în social media, îți recomandăm articolul scris de noi.

La deschidere, aplicația îți prezintă o listă cu rooms, dar și o listă cu participanții din fiecare cameră. Cu cât urmărești mai multe persoane, cu atât vei vedea mai multe camere.

Până în prezent, cele mai multe camere Clubhouse au o atmosferă de tip TED Talk, în cadrul cărora un invitat sau mai mulți vorbesc și toți ceilalți ascultă. Alți utilizatori se pot alătura conversației atunci când un moderator consideră că e adecvat. Există întotdeauna mai multe conversații care au loc în același timp, permițându-le utilizatorilor să sară dintr-o cameră în alta în funcție de interesele lor.

Cum să îți creezi un profil autentic pentru Clubhouse

La fel ca alte aplicații de socializare, Clubhouse îți oferă posibilitatea de a spune celorlalți utilizatori câteva cuvinte despre tine, despre pasiunile și domeniul tău de activitate.

Încearcă să renunți la jargon și să folosești cuvinte simple, pe înțelesul tuturor, în descrierea ta. Utilizatorii urmăresc conturi care le oferă, de obicei, informații relevante, tips&tricks, iar profilul tău îi va ajuta să observe dacă ești în zona lor de interes.

Un profil scris clar și concis îți va aduce cu siguranță mai multe conexiuni decât un profil scris la repezeală. Trebuie să te gândești ca la o carte de vizită, dar o idee mai personală. Iar întrebarea principală la care trebuie să răspunzi este: De ce ar trebui să te urmărească ceilalți?

Nu uita să adăugi linkul site-ului tău, adresa de mail și conectează-ți conturile de Twitter și Instagram, astfel încât utilizatorii Clubhouse să te poată contacta. Deoarece nu există modalități de mesagerie în aplicație, singurul mod de a discuta în privat este prin DM pe Instagram.

De asemenea, adaugă și locația ta, mai ales dacă ai ca obiectiv creșterea comunității din jurul brandului sau business-ului tău. Fiind o platformă internațională, ajută mult să spui de unde ești, astfel încât să fii urmărit de oameni care vorbesc aceeași limbă cu tine.

Iar, la final, poți adăuga și un call to action. De exemplu:

  • Trimite-mi un DM și vei primi acest ghid gratuit.
  • Urmărește-mă pe contul de Instagram pentru mai multe sugestii de…

Pentru fotografia de profil, ai grijă ca aceasta:

  • Să fie încadrată corespunzător.
  • Să fie clară pentru ca ceilalți să te recunoască cu ușurință.
  • Să aibă un fundal uni, contrastant.
  • Și nu în ultimul rând să fie o fotografie în care zâmbești 🙂

Tips & Tricks de la unii dintre cei mai activi utilizatori de pe Clubhouse

Întâi de toate, niște mici observații din activitatea pe Clubhouse a jumătate din echipa Dozei

  • Ridică mâna pentru a cere moderatorilor să te lase să vorbești. Astfel, vei stabili mai multe conexiuni și vei obține mai mulți urmăritori.
  • Când ești pe scenă, a pune microfonul in and out de mai multe ori înseamă că aplauzi și că ești de acord cu ceva ce a spus un alt vorbitor.
  • Trebuie să ai grijă cui dai vot de încredere și pe cine inviți în aplicație deoarece dacă o persoană invitată de tine încalcă Clubhouse Guidelines, ambele conturi vor fi blocate.
  • Când moderezi, trebuie să faci, periodic, ceea ce se numește un reset al camerei. În acest fel, oamenii noi care s-au alăturat discuției sunt la curent cu ce se discută.
  • Un timp ideal pentru o discuție este de 60 până la 90 de minute.
  • Conversațiile nu sunt salvate și nu pot fi ascultate „pe mai târziu”. Mai mult, înregistrarea room-urilor nu este, teoretic, acceptată în Guidelines. Practic, poți înregistra un room dacă treci în titlul acesteia Recording și ceri acordul celor care urcă pe scenă.

Cel mai important: să fii cât mai activ

Costin Bafane, gazda unui room recurent pe Clubhouse numit Morning Talk, recomandă celor care ajung pe Clubhouse „să urce pe scenă de fiecare dată când au ceva de spus.”

În aceeași direcție, și Alin Pandaru aka Pandutzu încurajează „utilizatorii să încerce să fie activi, să ridice mâna și să se implice în discuții. De asemenea, să urmărească oameni din domeniile care îi interesează sau moderatori care fac camere interesante pentru a beneficia de o experiență în aplicație cât mai mișto.”

Alege cu atenție oamenii pe care îi urmărești

În completarea ideii lui Alin, Dumitrița Mihai, utilizator cu vechime și moderator în multe camere, subliniază cât de important e să: „Alegi cu grijă interesele și persoanele pe care le urmărești. Astfel, vei avea acces la room-urile care te interesează cu adevărat. Sfatul meu este să îți revizuiești după primele săptămâni categoria de interese, cluburile și persoanele pe care le urmărești. Astfel, îți vei optimiza newsfeed-ul după bunul plac.

Dă follow și persoanelor publice internaționale, poate vei avea ocazia să-i adresezi o întrebare direct lui Jay Shetty într-un room.

Dumitrița Mihai

Acordă importanță pozei de profil & bio-ului de pe Clubhouse

Corina Scheianu atrage atenția cât de important este „să ai un Bio relevant (primele 3 rânduri sunt cele mai prețioase, deoarece se văd la preview). Mai mult, să-ți conectezi cel puțin un profil pe Clubhouse (Twitter sau Instagram). Alt sfat este să nu schimbi poza de profil des (oamenii nu se vor putea obișnui cu tine).”

Și câteva sfaturi pentru cei care moderează rooms

Cristian China-Birta spune că în Clubhouse, ca la orice moderare, este important „să simți oamenii pe care îi inviți să vorbească, să nu-i lași să bată câmpii, iar când intervii, să îi oprești sau să îi pui pe calea cea dreaptă să nu pară că le dai în cap.”

În loc de concluzie

Costin Cocioabă a sumarizat foarte bine cam ce înglobează această rețea. Astfel, el spune că: „Clubhouse este, cel mai probabil, rețeaua socială în care legătura dintre utilizatori contează mai mult decât mecanica și funcționalitățile acesteia, în toate formele sale, de la procesul de sign-up până la popularizarea unui «room» către o audiență mai mare. Oamenii vor urma oameni, vor urma poveștile lor, vor fi inspirați, vor învăța, vor râde și-și împărtășesc deja idei, chiar și super-personale.”

Oamenii vor urma oameni, vor urma poveștile lor, vor fi inspirați, vor învăța, vor râde și-și împărtășesc deja idei, chiar și super-personale.

Costin Cocioabă

Alte articole utile despre Clubhouse

Ce este Clubhouse și de ce ar trebui să ne pierdem timpul cu el?

#Clubhouse – despre utilizatorii din Romania, invitatii si cluburi | #protips

#Clubhouse – despre inregistrare, ce semnam in TOS, privacy si 6 secrete pentru incepatori | #protips

Clubhouse – ce este, cum se folosește | Tips & Tricks

4 sugestii pentru vorbitori în Clubhouse

______

Sursă imagine: hypebeast.com

6 Comments

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *