Content Marketing și mecanismele fricii | SocialPedia 20lectură de 8 minute 0

Care sunt mecanismele fricii și cum poate aceasta să îți influențeze capacitatea de a lua decizii? Ce tip de „decision maker” ești? Cum stabilești colaborări de lungă durată cu brandurile, într-o perioadă dominată de sentimentul de frică?

Acestea sunt doar câteva din întrebările la care au oferit răspuns cei patru invitați ai evenimentului SocialPedia 20 – Content marketing, organizat de Sabina Cornovac și Iulia Stănescu, la care am participat în calitate de parteneri media.

Speakerii ne-au oferit multe informații utile pe care le-am ambalat repejor într-un articol numai bun de citit și shareuit. You’re in?

Decidophobia – Frica de a lua decizii

Nadia Gorduza, psihoterapeut, a adus în discuție emoția care se manifestă la majoritatea oamenilor într-un mod accentuat în această perioadă incertă, frica.

Frica face parte din emoțiile primare. Noi, oamenii, avem patru emoții primare fără de care nu putem să trăim: frică, furie, plăcere, durere. Acestea sunt protective și fiecare om are nevoie de ele. Problema survine atunci când ele se manifestă în exces. Frica în exces duce către fobie și anxietate. Durerea în exces duce către depresie, iar plăcerea în exces duce către zona patologiei de adicții. Fobia este o frică față de o situație sau de un obiect anume.

Decidophobia sau frica de a lua decizii este specifică oamenilor care au des sentimentul lipsei de control sau stima de sine scăzută. Creierul uman nu știe să funcționeze fără control iar, în momentul în care se lovește de incertitudine, acesta declanșează frica de eșec. Cu alte cuvinte, decidophobia este frica irațională de a lua decizii și, uneori, doar gândul că trebuie să iei o decizie te poate aduce în această situație. Metathesiophobia este frica de schimbare și este specifică persoanelor cărora le este frică de eșec și de faptul că nu pot deține mereu controlul. 

Mecanismele fricii:

Realitatea nu există deoarece ea diferă de la o persoană la alta în funcție de locul și de perspectiva pe care o are fiecare. Realitatea este bazată pe credințele tale. Iar acestea sunt bazate pe inputul de gânduri pe care îl dai, gânduri negative sau gânduri pozitive.

În momentul în care te gândești că vei eșua, și realitatea ta va fi în consecință. Din momentul în care ai generat un gând negativ și ajungi să ai reacții fizice, trec între 3-5 secunde.

Ce faci atunci? Eviți! Eviți să faci acel lucru, ceea ce îți confirmă credința conform căreia ai facut alegerea potrivită. Știam eu că dacă mă duceam/ făceam acel lucru, sigur se întâmpla ceva.

Ce fel de „Decision Maker” ești?

  1. Freeze – decât să iei o decizie, mai bine îngheți și te oprești. Ai senzația că rămâi în bula ta și că nimic nu s-a întâmplat.
  2. Passive Pleasing – iei decizii pentru a-i mulțumi pe ceilalți, nu neapărat pentru nevoile tale.
  3. Sitting in the middle – nu știi dacă e bine să faci așa sau să faci altfel și cumva oscilezi, dar de fapt stai pe loc și nu iei nicio decizie.
  4. Assertive action – iei decizia și treci la acțiune. Orice decizie e mai bună decât lipsa uneia.
  5. Energetic&Enthusiastic – nu doar că iei decizii pentru tine, ci și pentru alții și ești un model pentru toată lumea.

Recomandări pentru o strategie de luare a unei decizii:

În primul rând, definește problema și care sunt alegerile pe care le ai de făcut. După care, analizează opțiunile și care ar putea fi rezultatele lor. Notează pe foaie beneficiile și dezavantajele. Și nu în ultimul rând, validează! Dar nu cu o persoană subiectivă, ci cu una obiectivă, un specialist sau cu cineva care să nu fie implicat emoțional cu tine.

Content marketing pentru oameni care vor interacțiuni pline de sens

Marian Hurducaș, consultant marketing, a adus în discuție faptul că oamenii nu vor să mai fie marketați, vor să fie seduși.

Brandurile nu trebuie să fie musai transparente, ci doar empatice. Nici cool, nici hip. Transparența totală duce la absența misterului. Empatia reduce din fricțiune și acest fapt e important deoarece aprox. 70% dintre clienți cred că brandurilor nu le pasă de ei. Drept urmare, pleacă la alții.

Când un brand face content marketing nu înseamnă că trebuie să arate foarte bine estetic. Trebuie să arate implicare, să transmită, să ajute, să fie simpatic, să fie empatic, să seducă. Un brand seduce mai ușor folosind social media și content bazându-se pe empatie, conversație și meaningful interactions. În 2020, social media este despre conversație. A face social media înseamnă a face conversație. Ca să transmiți un mesaj ai nevoie de content, canal de distribuție și receptor.

Conținutul ar trebui să fie relevant sau de calitate? Evergreen content sau evergreen account?

Calitatea este prea subiectivă și nu poate fi măsurată cu acuratețe, pe când relevanța poate fi măsurată și nu este subiectivă. 

Un evergreen content poate fi replicat. Evergreen account are personalitate, are unicitate, este de obicei different, but not indifferent. Cel mai eficient mod de a transmite un mesaj folosind platformele social media va fi conținutul multimedia. Cel mai popular concept folosit în prezent este visual marketing sau content marketing.

Vizualul nu valorează nimic fără context. În 2020, nu poți face comunicare fără conținut, fără content marketing. Ajută brandul să facă „eye content”!

Ce trebuie să bifezi într-o strategie de marketing:

  1. Branding.
  2. Tipul de visual content pe care urmează să-l folosești.
  3. Pentru ce platforme creezi conținut?
  4. Ce obiective ai?
  5. Ce măsori?
  6. Cum execuți și cu ce tooluri lucrezi?
  7. Stabilește-ți obiectivele de business și de marketing.
  8. Cum unești strategia de content cu cea de performance?

Tips&Tricks:

  1. Mixează concepte de marketing.
  2. Folosește stories pe toate rețelele sociale.
  3. Keep it simple!
  4. Seduce, nu vinde!
  5. Reține că la baza economiei nu stau banii, ci emoțiile!
  6. Reach organic încă există, visual contentul îl poate obține!
  7. Țintește către User Generated Content.
  8. Refolosește contentul.
  9. Testează constant.
  10. Fii la curent cu ultimele chestii hot, dar nu le replica dacă nu ți se potrivesc!

Dacă vrei să afli cum să spui povestea brandului tău, intră aici.

Content marketing din perspectiva creatorilor de conținut

Laura Mușuroaea și Ariel Constantinof, creatori de conținut, au vorbit despre cum e să colaborezi cu brandurile, dar și despre cum ar trebui creatorii de conținut să se facă remarcați de către acestea.

Creatorul de conținut trebuie să creeze din pasiune, pentru că îi place, pentru că are un mesaj de transmis, pentru că încearcă să aducă mereu ceva nou, autentic, dar și educativ pentru publicul său.

Ce vor brandurile:

  • să găsească creatori de conținut cu care să colaboreze pe termen lung, creatori cu un mesaj original;
  • să găsească parteneri adevărați în creatorii de conținut, nu doar spațiu publicitar.

Sfaturi de la Laura&Ariel pentru creatorii de conținut

  1. Fii proactiv!
  2. Cunoașteți abilitățile!
  3. Spune povești!
  4. Vino cu ideile tale către branduri deoarece acestea nu au cum să cunoască toți creatorii de conținut;
  5. Gândește campanii! Atunci când te decizi să mergi către un brand, mergi direct cu livrabilele. Brandurile vor vedea profesionalismul tău.
  6. Alege brandurile care ți se potrivesc și cu care poți dezvolta o relație de lungă durată.
  7. Rămâi autentic și sincer cu publicul tău! Încrederea se câștigă în timp.

Mulțumim fetelor de la SocialPedia pentru invitație și speakerilor pentru insight-urile valoroase! 🙂

Elena Săvulescu, un om simplu și visător din București. Las frânturi din mine și pe https://impulselena.com

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *