Cristian Florea: Strategia e importantă, dar inspirația te ajută să te diferențiezilectură de 7 minute 1

Datorită evoluției tehnologice, domeniul comunicării este în continuă schimbare. Știi cine trebuie să gestioneze această schimbare? Oamenii din domeniu. Așa că ne-am gândit să-i aducem mai aproape de tine pe specialiștii din marketing și comunicare cu ajutorul unor interviuri bilunare. Vei avea acces la viziuni fresh, precum și tips & tricks.
Cel care deschide seria acestor interviuri este Cristian Florea, social media strategist, blogger și fondator al proiectului #casăștiți.

Spune-ne ceva despre tine. Cine ești tu? Cum te găsesc zilele astea pe tine, ca om?

Sunt un tip pasionat de social media căruia îi place să știe informații despre toate schimbările care apar pe rețelele sociale și care vrea să le încerce pe toate, ca să nu rateze nicio oportunitate. Zilele astea mă găsesc așa cum îi găsesc pe toți: acasă, în proces de adaptare la noua realitate.

Ai lucrat o perioadă în agenție. Cum a fost începutul? Ai simțit că te-ai adaptat repede?

Am avut foarte mare noroc când m-am angajat în agenție, pentru că oferta de job a venit din partea unor oameni pe care i-am cunoscut prin intermediul blogului meu (pe care eram deja activ de vreo 4 ani de zile), iar primele mele task-uri țineau de crearea de conținut pe un website, lucru cu care eram deja obișnuit.

Deci cunoșteam echipa, aveam de făcut lucruri cu care eram obișnuit, așa că n-a fost o adaptare prea grea. În schimb, mi-a plăcut atât de mult încât a fost și singurul meu job de până acum, la care am stat 7 ani de zile.

Acum ești pe cont propriu. Cum a fost tranziția?

Cea mai mare provocare pentru mine a fost să mă obișnuiesc să fiu productiv de acasă. Sunt un tip destul de organizat, așa că pe la 8:00 – 9:00 dimineața eram în fața laptopului și, teoretic, începeam ziua de lucru. Practic, m-am surprins de multe ori pierzând vremea aiurea în loc să lucrez, efectiv.

Iar cel mai impresionat am fost de faptul că, atunci când am anunțat că pornesc pe cont propriu, am primit zeci de cereri de colaborare de la oameni care urmăreau activitatea mea (fie că-i cunoșteam personal, fie că nu) și care-și doreau să lucreze cu mine. Am legat niște colaborări foarte faine chiar din prima lună pe cont propriu, iar asta mi-a arătat că am luat decizia potrivită.

Care a fost cel mai interesant proiect la care ai lucrat?

Proiectul în care am investit cel mai mult efort și care mi-a și adus rezultate e canalul meu de YouTube. Am decis la început de 2019 să încarc cel puțin un clip pe săptămână pe YouTube. Deși la început nu eram foarte motivat să fac asta, la un moment dat a crescut canalul cu aproximativ 10.000 de subscriberi într-o singură lună, iar de atunci gândesc și mai mult conținutul pe care-l public și învăț să filmez și să editez și mai bine, pentru că am și satisfacții de pe urma lui.

Proiectul care m-a surprins cel mai mult este contul de LinkedIn. Am început acum vreo doi ani să distribui articolele de pe blog și, văzând că e o platformă cu un potențial foarte mare, am început să fiu mai activ, să înțeleg cum funcționează algoritmul, să testez tipuri noi de conținut, iar acum am strâns acolo o comunitate de peste 17.000 de persoane și ofer consultanță în LinkedIn companiilor sau persoanelor fizice care își doresc să aibă un brand personal puternic pe platformă.

Te-ai implicat vreodată într-un proiect față de care ți-ai pierdut interesul pe parcurs? Dacă da, cum ai procedat pentru a nu lăsa lucrurile neîncheiate?

Regula mea nr. 1 în ceea ce fac e să nu las lucrurile neîncheiate. De-aia am grijă să analizez foarte bine proiectele în care mă implic și proiectele pe care le refuz. Și am refuzat destul de multe proiecte de la începutul anului, de când am pornit pe drumul freelancing-ului, pentru că simțeam că nu e locul meu acolo.

Dacă mă implic în ceva, o fac pentru că într-adevăr îmi doresc să iasă bine, nu să fac anumite lucruri doar ca să fie făcute. Așadar, am preferat să refuz anumite proiecte în loc să le accept și să existe riscul de a lăsa lucrurile neîncheiate.

Cum reușești să jonglezi cu toate proiectele și angajamentele pe care ți le asumi? Cum îți găsești timp pentru toate?

Anii în care am lucrat în agenție m-au învățat să-mi organizez foarte bine activitățile, pentru că acolo trebuie să ai grijă de mai mulți clienți, iar dacă tu ți-ai planificat să faci anumite lucruri pentru azi, programul se poate schimba la 180 de grade când te sună un client și-ți spune că-i trebuie ceva rapid.

Cristian Florea

Așadar, partea de time management am dobândit-o în timp mai degrabă de nevoie, nu neapărat pentru că mi-am dorit. Dar m-a ajutat enorm, pentru că acum mi-e simplu să jonglez între proiecte și angajamente. Pot estima repede cât timp îmi ia fiecare activitate și pot să-mi le programez în așa fel încât să nu simt că o iau razna de la prea multă muncă.

Mai mult, am grijă să nu lucrez deloc în weekend și încerc să nu lucrez după ora 6 seara. Faza cu weekendul funcționează negreșit de mulți ani de zile, iar cea cu nelucratul după 6 seara s-a schimbat puțin de când cu izolarea, că timpul petrecut acasă a început să aibă alte valențe, iar uneori mă mai prinde ora 20:00 sau 21:00 editând la câte-un clip pentru YouTube.

Cât de complementare sau cum se îmbină pentru tine strategia cu inspirația?

Când vine vorba de conținutul din social media, strategia îți zice ce ar fi bine să faci. Iar inspirația îți spune cum să faci ca să te diferențiezi de ceilalți. Probabil poți face o strategie de social media când inspirația îți este la pământ, dar sigur nu va fi una care să conțină elemente și idei noi, actuale și out of the box.

Ne-ai putea împărtăși, din experiența ta, câteva tips and tricks pentru lansarea unui brand personal pe LinkedIn, de exemplu?

Am putea face un articol separat pe tema asta. Cred că cel mai important lucru, în construcția de brand personal în social media, e să te gândești la ce ești bun. Apoi cum vrei să te perceapă oamenii.

Și, pornind de aici, începi să-ți construiești profilul de LinkedIn, spre exemplu, unde trebuie să arăți experiența ta, dar s-o faci în așa fel încât cei care îți accesează profilul să te perceapă așa cum ți-ai imaginat tu. Pentru că dacă tu vrei să dai impresia de profesionist, dar nu ai o fotografie de profil decentă și o descriere „About” corectă din punct de vedere gramatical, n-ai nicio șansă să transmiți despre tine că ești profesionist.

Pleci pe o insulă pustie și ai voie doar cu 2 lucruri. Ce ai lua cu tine și de ce? 😀

Ai zis lucruri, nu oameni, da (ca să nu creadă soția că aș vrea să merg singur acolo)? :)) Cred că aș lua chestii din astea de supraviețuire: un cuțit și un topor. :))

Pe Cristian îl puteți găsi pe pagina lui de facebook, pe blog sau pe contul de LinkedIn.

Dacă vrei să afli mai multe despre marketing și comunicare în situații de criză, citește acest articol.

Creez universuri și stări cu ajutorul cuvintelor. Din Brașov, cu drag.

1 Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.