Digital Divas 2020 | 10 principii aplicate de cei mai buni creatori de conținut din Beauty, Fashion și Lifestylelectură de 11 minute 0

A comunica ceva relevant, în mod constant și adaptat la diverse platforme, e o reală provocare. Cu toții suntem creatori de conținut, sub o formă sau alta, atunci când ne spunem părerea pe Facebook sau când publicăm un articol pe blogul personal. Însă, cei care au dus crearea de conținut la următorul nivel și au clădit un business pe baza prezenței lor în mediul online, sunt adesea judecați ca fiind superficiali. Mai ales dacă aleg să se concentreze – și să se specializeze – pe industria frumuseții.

Dar munca din spatele reflectoarelor și a cadrelor perfecte este una susținută, deloc de neglijat. Bineînțeles, ca în orice domeniu, există profesioniști și amatori, deopotrivă. Iar profesioniștii, pe care mulți dintre noi îi urmărim pentru că au într-adevăr ceva de spus, merită să fie recunoscuți, ascultați și chiar premiați, de ce nu?

Digital Divas s-a reinventat și adaptat, atât la noul context, cât și la noile tendințe

Digital Divas nu putea să lipsească, nici în acest an, din calendarul evenimentelor adresate creatorilor de conținut din zona de Beauty, Fashion și Lifestyle. Deși 2020 a venit cu multe semne de întrebare, care au dus inițial la amânarea evenimentului, Evensys n-a reununțat la idee și a pus la cale Digital Divas Conference 2020, în varianta online, de această dată.

Digital Divvas Conference, ediția online

Conferința și gala care i-a urmat au fost cu atât mai interesante, cu cât au inclus noi subiecte și categorii de nominalizări, ținând cont de cele mai populare platforme ale momentului.

Evenimentul a fost moderat de Cristian Manafu, iar printre cei care au luat cuvântul s-au aflat specialiști în mediul online, dar și persoane publice, precum: Simona Halep, Andreea Esca, Melania Medeleanu, Dana Rogoz, Ana Morodan, Andreea Balaban, Sânziana Negru, Ana Nicolae, Alexia Eram, Gabriela Atanasov, Ioana Mârzac-Sigarteu, Laura Savu, Diana Cosmin, Vicki Nicola și Ovidiu Mureșanu.

Creatori de conținut, influenceri

Ediția din acest an a Digital Divas a fost organizată de Evensys în parteneriat cu Avon și cu sprijinul Samsung, TikTok, Answear, Siviero Maria, CCC și Boiron. În plus, echipa Dozei de Comunicare a fost mândră să se afle printre partenerii media ai evenimentului!

Strategiile de succes ale celor mai buni creatori de conținut ai momentului. 10 principii de bază

Pe tot parcursul evenimentului, ne-am delectat cu prezentări și dialoguri care ne-au dat teme de gândire și ne-au oferit noi perspective asupra acestei industrii, atât de complexă, dar adesea subestimată.

Astfel, am desprins 10 principii care stau la baza succesului specialiștilor din domeniu.

1. Creatorii de conținut ar trebui să se hrănească mereu cu informație de calitate, pentru a avea ce să dea mai departe comunităților lor

Adesea, cei mai cunoscuți creatori de conținut sunt urmăriți de zeci sau sute de mii ori poate chiar milioane de followeri. O audiență atât de numeroasă, încât ar putea ocupa un stadion, în cuvintele Gabrielei Atanasov (Sweet Paprika). În aceste condiții, nu ai cum să oferi informații cu adevărat interesante, fără a te repeta și a deveni redundant, dacă nu te documentezi, la rândul tău.

2. Au o conexiune reală cu publicul lor și umanizează brandurile pe care le reprezintă

În ultima perioadă, creatorii de conținut au făcut parte, adesea, din bucătăria internă a companiilor. Când acestea din urmă făceau eforturi să se adapteze, văzându-se puse în imposibilitatea de a ajunge direct la publicul lor, influencerii au salvat ziua. Ei au transmis mesajele brandurilor într-o formă mai călduroasă și pe înțelesul tuturor.

Avon a intuit soluția și s-a bazat pe sprijinul influencerilor pentru a pune la cale un Paște altfel, pentru cei care n-au ajuns să-l sărbătorească împreună cu familiile lor. Printr-un maraton live, de 12 ore, la care au contribuit 17 creatori de conținut, compania a reușit să ajungă la comunitatea sa și să-i ofere un sentiment de apartenență. 

3. Înțeleg ce-și dorește și la ce reacționează audiența lor

Un creator de conținut cu o bază fidelă de fani își cunoaște publicul mai bine decât oricine. De aceea, are capacitatea de a adapta orice brief, pentru a comunica în mod autentic un mesaj, chiar dacă este vorbă de o reclamă.

4. Își folosesc influența pentru a aduce în discuție subiecte complexe și pentru a educa

Deși se axează pe industria frumuseții sau vorbesc despre un anumit stil de viață, creatorii de conținut care au cu adevărat succes în acest domeniu, oferă mai mult de-atât. Aceștia pot să vorbească cu lejeritate despre o nouă paletă de machiaj, dar să ofere și informații despre istoria machiajului, în același timp, așa cum procedează Andreea Balaban.

După cum au precizat Andreea Esca și Diana Cosmin (Fine Society), industria glamour și subiectele cu greutate nu se exclud reciproc. Influencerii pot să-și folosească platforma pentru a produce o schimbare reală în societate, pentru a mobiliza anumite resurse.

Așa cum a punctat și Gabriela Atanasov, atunci când te bucuri de o anumită notorietate trebuie să dai ceva înapoi, mai mult decât inspirație. Pentru că Instagram, de pildă, dincolo de conținutul vizual și de storytelling, poate să spună ceva despre contextul socio-cultural în care trăim.

5. Sunt antreprenori și au o strategie de business

Cu siguranță, crearea de conținut reprezintă o profesie în toată regula. Aceasta absoarbe multe resurse materiale, precum și timp și energie, din partea celor care își fac meseria așa cum trebuie. De aceea, e firesc ca un profesionist în domeniu să-și dorească să-și convertească investiția și creativitatea într-o afacere rentabilă.

6. Știu să gestioneze reacțiile negative

Din păcate, bullying-ul online nu va dispărea prea curând. Însă, pentru a rezista într-o industrie virulent atacată, așa cum se întâmplă cu zona de Beauty și Lifestyle, un creator de conținut trebuie să își gestioneze comunitatea cu tact, dar ferm.

7. Înțeleg bine domeniul în care activează și au capacitatea de a-l reinventa sau de a se reinventa pe sine

Cu fiecare platformă sau modalitate de comunicare nou apărută, influencerii au de luat o decizie. Dacă e cazul să se adapteze, să existe și în acel nou spațiu sau dacă ar fi o mișcare inutilă, întrucât publicul lor nu este acolo.

Unii creatori, care au o comunitate extrem de loială și stabilă, nu fac schimbări de macaz decât în situații de criză, așa cum a menționat Ana Morodan. Dar se întâmplă ca anumiți factori externi să impună o schimbare. Uneori, anumite platforme devin irelevante sau încărcate de prea multă negativitate. Alteori, brandurile și creatorii de conținut care le reprezintă nu se mai aliniază, ca sistem de valori.

Iar atunci, influencerii au opțiunea de a schimba fie sistemul, dacă acest lucru e posibil, fie modul în care își desfășoară activitatea.

8. Sunt deschiși la nou, chiar cameleonici uneori

Oricum ar fi, creativitatea e mereu cheia, în orice situație, atunci când deții un business în mediul online. Pentru a rămâne în joc, un profesionist va fi pus adesea în situația de a-și folosi din plin resursele creative.

9. Și totuși, știu cine sunt și rămân autentici, indiferent de context

Autenticitatea se simte chiar și în mediul online. Sau poate mai ales în mediul online, unde fiecare reacție și fiecare cuvânt contează. A trece de la un tip de conținut la altul, de la o rețea la alta sau a schimba nișa în care activezi nu înseamnă să devii un alt om. Indiferent de platforma sau modalitatea de exprimare aleasă, o personalitate autentică își va păstra baza de fani pentru că rămâne, în esență, aceeași.

10. Au o semnătură personală în comunicarea din mediul online

Așa cum companiile se bazează pe un design distinctiv sau pe un tip de comunicare recognoscibil, și creatorii de conținut își lasă amprenta în felul propriu asupra materialelor pe care le creează.

Gala de premiere Digital Divas Awards a dat Cezarului ce-i al Cezarului și ne-a oferit noi surse de inspirație

Discursurile și dialogurile din cadrul conferinței au fost urmate de gala de premiere Digital Divas Awards, aflată deja la cea de-a șaptea ediție.

În cadrul acesteia, au fost răsplătiți și sărbătoriți adevărații profesioniști în domeniu. Cei care, prin munca lor susținută, ne-au descrețit frunțile, ne-au oferit noi surse de inspirație și au făcut lumea măcar puțin mai bună și mai colorată pe parcursul acestui an.

Most Active Beauty Blogger:

  1. Alexandra Gavrilă
  2. Maria-Alexandra Ioana
  3. Ana Maria Tătucu

Most Active Fashion Blogger:

  1. Liana Popa
  2. Cristina Belciu
  3. Mădălina Ene

Digital Divas Excellence Award:

Diana Enciu și Alina Tanasă

Rising Stars in Fashion & Beauty on Instagram:

  1. Ioana Vișănescu
  2. Renata Bota
  3. Lorelei Bratu

Rising Stars in Fashion & Beauty on YouTube:

  1. Andreea Ikeda
  2. Iulia Andrei
  3. Casandra Contora

AVON Award For The Most Engaging Content Creator:

Andreea Balaban

Best Podcasts:

  1. Lorena Buhnici
  2. Andreea Roșca
  3. Cristina Oțel

Best Women Communities:

  • Atena Boca
  • Elena Gorun
  • Diana Mihăilă

AVON Award For Social Causes:

Alina Greavu

Best Women Websites:

  1. A List Magazine
  2. Elle
  3. AndreeaRaicu.ro

Best Male Fashion & Lifestyle Blogger:

  1. Virgil Godeanu
  2. Laszlo Nagy
  3. Ovidiu Mureșanu

Best Lifestyle Blogger:

  1. Laura Cosoi
  2. Lorena Buhnici
  3. Diana Cosmin

Best Fashion & Beauty TikTok Account:

  1. Lorena Șerban
  2. Valeria Lungu
  3. Roxana Moldovan

Best Fashion & Beauty Youtube Channel:

  1. Andreea Balaban
  2. Alina Ceușan
  3. Ioana Grama

Best Fashion & Beauty Instagram Account:

  1. Sânziana Negru
  2. Andreea Balaban
  3. Alina Ceușan

Best Content Creator in Fashion & Beauty:

  1. Alina Ceușan
  2. Ana Morodan
  3. Dana Rogoz

People’s Choice Awards:

Andreea Balaban

The Digital Diva of The Year:

Alina Ceușan

Creatori de conținut Digital Divas Awards
Sursă imagine: Facebook/Digital Divas

__________

Așa a arătat Digital Divas 2020 și sperăm ca la ediția din 2021 să ne vedem în persoană, chiar în sala de conferințe. Până atunci, se mai anunță și alte evenimente care merită urmărite, pentru a lua pulsul industriei de comunicare. Webstock 2020 va fi, cu siguranță, unul dintre cele mai frumoase evenimente de anul acesta, iar înscrierile se desfășoară deja pe webstock.ro.

__________

În plus, despre comunicare, de data aceasta din perspectiva brandurilor autohtone, poți citi mai multe aici.

Alina Opris
Cred în puterea cuvintelor de a clădi punți între minți și suflete, dar și în forța lor distructivă, deopotrivă. O prefer și o aleg (mai mereu) pe cea dintâi. În zilele cu mult soare deasupra Timișoarei, îmi iau inima-n dinți și mă duelez cu scrisul și peallie.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *