Beneficiile internetului în antreprenoriat și reinventarea în vremuri tulburilectură de 7 minute 0

antreprenoriat

Se spune că în lume există două categorii de afaceri: cele care se nasc din pasiune și cele care fac bani. Afacerea mea face parte din prima categorie.

Mă numesc Andrada, locuiesc în Cluj-Napoca și îmi împart viața între natură, antreprenoriat și freelancing.

Expozițiunea

Pentru mine, termenii de e-commerce și antreprenoriat păreau desprinși dintr-un film SF până de curând. Chiar și acum, trebuie să caut anumiți termeni de contabilitate pe Google și nu mă numesc, aproape niciodată, antreprenor.

Intriga în antreprenoriat

Cu două săptămâni înainte de marele lockdown, care ne-a țintuit pe toți în casele noastre, cu pâinile noastre, am reușit să-mi cumpăr un domeniu care avea să fie primul pas din mulți alții pe care trebuia să-i parcurg în lungul drum spre antreprenoriat. El este acum adresa magazinului meu online, un magazin cu accesorii cu dor de ducă, pentru călători. Până în 10 martie, am trăit într-o frenezie continuă, înconjurată de wanderluști, de avioane și de planuri de vacanță. Doar că 10 nu era departe de 15, ziua care mi-a dat o  „palmă peste față”.

Stările de extaz, dorința mea de a crea și dezvolta produse, precum și creativitatea mea, erau în cădere liberă. Iar atunci când simți că pici în gol și totul e negru, îți pui două întrebări: mai vrei să pici sau te oprești din picaj? Astea erau două întrebări cărora am încercat să le găsesc răspunsuri în cele peste 12 evenimente online la care am participat. În discursul majorității invitaților la aceste evenimente, exista un laitmotiv: reinventarea. Dar cum să te reinventezi atunci când ești în cădere liberă?

Desfășurarea acțiunii

Într-una din zile, am primit două notificări pe telefon. Una legată de MarketingforGood și alta de No.Mad Kind Market. Prima variantă oferea ore de consultanță de la agenții specializate în branding, digital sau marketing, antreprenorilor aflați în impas. Cea de-a doua era un fel de Tinder între freelancerii care urmau să se ajute reciproc, după ce erau potriviți în funcție de nevoile lor. 

Prima variantă oferea ore de consultanță de la agenții specializate în branding, digital sau marketing, antreprenorilor aflați în impas. Cea de-a doua era un fel de Tinder între freelancerii care urmau să se ajute reciproc, după ce erau potriviți în funcție de nevoile lor. 

Ca tot românu’, chiar dacă mai bine de jumătate de sângele care-mi curge prin vene nu este românesc, am apelat la ambele servicii și am luat tot ce era de luat. Am înțeles atunci expresia all in.

Partea 1

În MarketingforGood.ro am ales, pentru început, să cer sfatul a trei persoane: Alexandra Huștiu Bibire – strateg de Branding Personal și Marketing, Magda Neagu – cu experiență în lansare de proiecte noi și dezvoltare de categorii și Cătălin Bordei, specialist în e-commerce. Cu toți trei am avut apeluri video individuale, de 30 de minute, în care am primit sfaturi și idei pe care să le pun în aplicare. Am primit și liste de întrebări pe care să mi le adresez atunci când rămân singură. Am povestit despre autenticitate, ofertă sau categorii de produse. Ne-am oprit la utilitatea produselor comercializate, cuvinte care mi-au pus un nod în gât. Pentru că ultimul lucru pe care mi-l doream era să vând adaptoare de telefon sau încărcătoare wireless.

 „Utilitate! Utilitate! Și iar utilitate” era un gând care începea să mă bântuie zi și noapte. „Cum să îmbin frumosul cu utilul în turism, când acest domeniu se surpa tot mai tare, pe zi ce trecea?

Până într-o zi când m-am trezit cu telefonul în mână în timp ce îmi lărgeam gama de produse din magazin. Reinventare. Asta era! Așa a apărut o nouă serie de produse utile, dar și frumoase în acelasi timp, în magazinul online. Știam că la un moment dat, atunci când vom putea ieși din case, oamenii vor vrea să iasă în natură. Probabil mulți nu ne părăsim țara în acest an, însă cu siguranță mulți mergem în drumeții, la munte, la mare sau în campinguri. Așa au început să apară și primele comenzi, îmbinând utilitatea și frumusețea produselor cu emoția pe care urma s-o simțim, fiecare dintre noi, când vom fi din nou „liberi”.

Show must go on!

Partea 2

Al doilea mare beneficiu de pe Marketingforgood.ro a fost posibilitatea de a lucra cu o agenție, care își oferea 2 ore din timpul ei, pentru a ajuta pe cineva aflat în dificultate. Deoarece eu am creat magazinul online, am simțit că aș putea aduce îmbunătățiri pe partea de Branding. Pentru că știu că exteriorul și vizualul contează.

Dintre toți cei care erau listați pe platformă, mi-a plăcut cel mai mult de Milk and Cookies. Era o gașcă de 3 oameni super faini și creativi, și aveau un portofoliu care-mi făcea cu ochiul. Am primit votul de încredere din partea lor și au acceptat să mă ajute cu logoul de care aveam atât de mare nevoie. Așa se face că, cei 3 fantastici au dat un nou contur frumos și curat magazinului. El are astăzi o identitate demnă, curată și frumoasă.

Sigur, așa cum zic și ei, doar 2 ore le-a luat să citeasca brief-ul pe care l-am trimis și în care voiam să mă asigur că explic clar ce vreau. A fost o muncă grea, mai ales pentru că nu de multe ori am știu ce vreau. Nici nu vreau să-mi imaginez câte ore le-a luat să facă ce-au făcut pentru mine.

Partea 3

Aici intră în joc web developer-ul și îngerul păzitor (în timpul liber) Adi Coscai, cu care am fost potrivită pe No.Mad Kind Market. El a avut grijă, răbdare și pricepere să mute tot de pe o platformă pe alta, în timp ce eu i-am pregătit niște texte și advertoriale de care avea nevoie. Fie vorba între noi, a și reparat atunci când eu îmi băgam nasu’ și stricam câte ceva pe site.

Deznodământul

Tot acest ping-pong a durat aproximativ 3 luni. Au fost niște luni interesante și intense, în special din cauza contextului prin care am trecut cu toții. Ce vreau eu să spun, deși probabil s-a observat deja, este că oamenii s-au mobilizat extraordinar de frumos în această perioadă.

Și mai mult decât mobilizare, am observat un foarte mare ajutor fizic și psihic, în special în antreprenoriat, când micii antreprenori parcă au fost mai uniți ca niciodată.

Internetul e o lume bună, plină de oameni frumoși. Este o resursă atât de valoroasă, din care am avea cu toții de câștigat, dacă am folosi-o cu cap. Iar din antreprenoriat poți învăța o mulțime de lucruri.

Internetul e o lume bună, plină de oameni frumoși. Este o resursă atât de valoroasă, din care am avea cu toții de câștigat, dacă am folosi-o cu cap. Iar din antreprenoriat poți învăța o mulțime de lucruri.

În ceea ce mă privește, am ales să nu mai cad și să mă (re)inventez, în forma, stilul și cuvintele mele.

Doar ca să știi, proiectul Marketingforgood.ro s-a încheiat, dar te poți înscrie în continuare pe https://www.nomadtalks.ro/kind-market/.

Vrei să afli care sunt câteva dintre instrumentele ce nu trebuie să-ți lipsească dacă ești pasionat de marketing? Citește acest articol.

_______________

Sursa foto: 1) Freepik.com: luis_molinero

Andrada Melitte
Wanderlust și Marketlust din Cluj-Napoca. Mai aștern cuvinte pe fundal de aventuri în fișiere word și peI Believe in Traveling

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *