Știrile din online | TikTok e în corzi, Microsoft așteaptă decisiva, iar Facebook numără baniilectură de 6 minute 0

Știri online

Unii ar putea spune că luna august e „moartă” pentru orice business care n-are legătură cu turismul și variate opțiuni de petrecere a timpului liber. Oamenii sunt cu gândul la soare și concedii, chiar și-n vremuri dificile, iar orice obligații și investiții pe termen lung pot să mai aștepte. Ei, tocmai acum e momentul pentru testări, schimbări de traseu și îmbunătățiri, iar marile companii știu asta. Scurt și la obiect, iată știrile din online care au dat savoare primei jumătăți a lunii august.

Lupta TikTok vs. Trump se întețește, iar Microsoft speculează momentul

TikTok este supus unor presiuni imense din partea guvernului american, care acuză platforma de monitorizarea și colectarea ilegală de date despre cetățenii americani. Ca întotdeauna, Trump face o criză de nervi și forțează nota în războiul declarațiilor. El a amenințat că aplicația va fi interzisă în tărâmul suprem al capitalismului și al… democrației, dacă aceasta nu va fi vândută unei companii americane până în 15 septembrie.

Și se pare că ar fi rost de negocieri, mai ales că Microsoft ar vrea să apuce o bucată mai mare de cașcaval din cifrele mirobolante care se învârt în jurul rețelelor sociale. Fie că e vorba de câștiguri financiare sau de numărul de utilizatori. De aceea, se pare că negocierile sunt în plină desfășurare.

Instagram Reels pune paie peste foc și crește miza

După cum ne-a obișnuit deja, Facebook a dat competiției încă o lovitură sub centură și a lansat Instagram Reels. Deși e adevărat că TikTok nu deține monopolul pe conținutul video, funcționalitățile incluse în noul produs al Instagram sunt, totuși, ciudat de asemănătoare cu cele oferite de rețeaua socială made in Asia.

Instagram Reels România
Imagine: Instagram

În mod evident, Instagram speră să-i atragă pe această platformă pe creatorii de video content care au deja succes pe TikTok. Ba chiar, conform Wall Street Journal, Insta le oferă recompense financiare celor mai populari utilizatori de pe platforma din Asia pentru a trece de partea Reels.

În plus, rețeaua americană ar putea reuși, astfel, să-i convertească la conținutul video chiar și pe scepticii care au refuzat, până acum, să-i dea o șansă TikTok-ului.

Facebook creează postările sponsorizate pentru grupuri

De ani de zile, pe FB se pune accentul pe crearea de comunități online, care să permită o interacțiune constantă și autentică între membrii lor. Administratorii acestor grupuri muncesc full-time, uneori, pentru a menține comunitatea activă și a se asigura că regulile de conduită sunt respectate.

Ei au parte de aprecierea celor din grup, care se simt ascultați și ajutați într-un fel sau altul de sistemul de suport creat, dar e firesc să fie răsplătiți și financiar pentru asta. De aceea, platforma le va permite administratorilor să creeze postări sponsorizate în cadrul grupurilor. Însă doar dacă acestea depășesc 1000 de membri și întrunesc câteva condiții de eligibilitate, care pot fi verificate accesând Creator Studio.

Facebook și Snapchat vor să schimbe tonul în muzică

Facebook pare că vrea să acapareze tot și plănuiește să intre pe terenul împărțit, până în prezent și fără prea mari bătăi de cap, de YouTube și alte servicii axate doar pe music streaming. Zuck & Company au dus negocieri cu unele dintre cele mai importante case de producție, iar acum Facebook e gata să testeze opțiunile oferite, însă momentan doar în State.

Și Snapchat a avut propriile runde de tratative cu publisherii de muzică și a făcut valuri în știrile online. Rețeaua se străduiește să recâștige popularitatea pierdută, oferindu-le fanilor posibilitatea de a include clipuri muzicale oficiale în postările lor. Deși platforma are deja o colaborare în acest sens cu Spotify, experiența pe care plănuiește s-o ofere acum ar fi una mai complexă și interactivă pentru utilizatori.

Imagine: Snapchat

Spre deosebire de FB, Snapchat alege să lanseze noul feature în Australia și Zoua Zeelandă, urmând ca până la finalul anului s-o implementeze la nivel global.

În știrile din online, Facebook iese mereu învingător

Indiferent de context și de scandalurile care-au încercat să-l strivească, gândăcelul ăsta e proiectat să reziste chiar și-n vremuri apocaliptice.

Deși 1100 dintre cei mai importanți plătitori de reclame au boicotat platforma timp de o lună, Zuck & Co nici măcar n-au simțit impactul. Asta pentru că tocmai pandemia mult temută de restul pământenilor a salvat ziua pentru Facebook, unde mai toate companiile s-au refugiat și au operat online, aproape în exclusivitate.

Prin urmare, protestul marilor companii a fost doar o mică furtună într-un ocean mai abundent ca niciodată. Oricum, ce folos mai are boicotul Facebook, dacă discutăm despre el chiar pe… Facebook? Așadar, tot le bleu a ieșit învingător. La bilanțul publicat în prima săptămână a lunii august, acesta a anunțat o creștere de 11% a veniturilor anuale.

Deși această cifră reprezintă cea mai nesemnificativă creștere din istoria Facebook, gigantul online e tot pe plus și nu dă semne că s-ar opri prea curând. Mai ales că TikTok – singurul competitor serios din ultimii ani pe care n-a reușit să-l scoată din joc prin adăugarea în portofoliul propriu – este prins în lupte de putere jucate la cel mai înalt nivel. Iar meciul de-abia a început.

Să nu uităm nici de cei care lucrează remote

În acest sens, compania Facebook se străduiește să integreze Messenger Rooms în toate platformele sale. De data aceasta, e vorba de versiunea pentru desktop a aplicației WhatsApp, care va permite apelurile video pentru multipli participanți. Funcția e cât se poate de utilă, mai ales că unii dintre noi vor continua să lucreze de acasă pentru o bună bucată de vreme.

WhatsApp Messenger Rooms
Imagine: Facebook

De fapt, Facebook și Google au anunțat că angajații lor vor lucra în regim remote până în vara anului 2021. Ba chiar, Jack Dorsey – CEO-ul Twitter – a anunțat încă din luna mai că angajații Twitter vor putea lucra de la distanță pentru oricât timp își vor dori, chiar și după ce birourile se vor redeschide.

__________

Acum că am trecut în revistă știrile din online și schimbările majore aduse de prima jumătate a lunii august, revenim la treabă. Pentru că online-ul nu doarme niciodată… Dacă am ratat vreo veste ce merita să fie trecută pe avizierul de serviciu, dă-ne un semn în secțiunea de comentarii! 🙂

În plus, mai multe resurse și informații utile poți afla din recenziile cărților noastre preferate despre marketing și comunicare.

__________

Imagine featured: Unsplash/Annie Spratt

Alina Opris
Cred în puterea cuvintelor de a clădi punți între minți și suflete, dar și în forța lor distructivă, deopotrivă. O prefer și o aleg (mai mereu) pe cea dintâi. Prefer o frază jucăușă uneia rigide, chiar dacă uneori o scriu și o rescriu până când nimic pe lumea asta nu pare să mai aibă sens. În zilele cu mult soare deasupra Timișoarei, îmi iau inima-n dinți și mă duelez cu scrisul și peallie.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *