
Hey there! Soarele sclipește voios, păsărelele ciripesc, iar noi ne-am gândit că tare bine ți-ar prinde să citești câteva noutăți din online, la prima cafea. Sau a doua. Tu decizi.
Instagram și insta-povești
Instagram e sinonim cu noutăți, așa cum ne-a obișnuit. Ce ne-a pregătit de data asta? În a doua jumătate a lunii mai, îți povesteam cum platforma testează cu unii utilizatori un feature nou și anume double-stories. Ei bine, se pare că lucrurile devin serioase în această direcție, cei de la Instagram confirmând testarea unui full-screen stories. Atunci când userii vor da click pe ,,See all stories”, buum! Vor apărea toate story-urile celor pe care îi urmăresc.

Nu știm dacă testarea unui full-screen stories ți-a captat atenția, însă următoarea insta-veste s-ar putea să fie pe gustul tău. Știm cu toții că engagementul este, uneori, destul de greu de gestionat, mai ales când vine în valuri. Instagram s-a gândit la acest lucru și a creat un nou feature: pinned comments. De acum încolo, toți userii vor beneficia de această opțiune și, datorită acesteia, vor putea avea mai mult control și vor seta tonul engagementului de pe contul lor, rapid și fără bătăi de cap suplimentare.

În India, TikTok a fost interzis. Și ce dacă? Instagram vine cu o alternativă destul de asemănătoare. Reels, un nou feature de editare video, permite înregistrarea de videoclipuri scurte, de maxim 15 secunde, care pot fi asezonate cu melodiile și filtrele preferate. Momentan, acest feature se testează doar în India, urmând să fie lansat global dacă are succes.
Facebook, cu bune și rele
Facebook vine și el cu o funcție nouă, Commerce Manager. Acest self-serve tool vine în ajutorul tuturor antreprenorilor, ușurând vânzarea produselor, gestionarea inventarului precum și generarea vânzărilor din Facebook și din Instagram. Astfel, tot procesul de achiziție al userului se fluidizează cu ajutorul integrării sistemului de checkout și, de asemenea, se poate vizualiza și traseului acestuia. Destul de cool, nu?

Din păcate, Facebook nu vine doar cu vești bune și features noi. Gigantul este implicat într-un scandal ce are la bază mișcarea rasismului din SUA. Rețeaua creată de Zuckerberg este percepută ca fiind mult prea tolerantă în ceea ce privește hate speech-ul și dezinformarea, moderarea conținutului fiind o problemă mai veche a platformei. Foarte multe companii mari, printre care Coca-Cola și Starbucks, s-au alăturat boicotului care va dura o lună și și-au retras bugetele de publicitate în totalitate de pe platformă, până ce lucrurile se remediază.
WhatsApp – dark mode și QR codes
WhatsApp te va întâmpina, în curând, cu un update la care sigur te-ai gândit de mult, și anume dark mode pentru versiunea web. Acesta va fi valabil pentru useri în câteva săptămâni, conform Android Police.

WhatsApp mai vine și cu alte noutăți. În afară de update-ul de mai sus, platforma lansează un alt feature, care ajută userii cu businessuri să se conecteze mai ușor cu actualii și viitorii clienți. QR codes for the win! Noul feature facilitează inițierea discuțiilor, fie ele întrebări despre produse, feedback-uri sau customer service. Tot ce trebuie să faci este să scanezi codul QR prezent pe vitrinele magazinelor, pe ambalajul produselor sau de pe bonul fiscal. Mai multe detalii găsești aici.

Marketing afiliat de succes, marca 2Performant
Cu o cifră de afaceri de 3,2 milioane de euro în 2019, 2Performant, cei care au lansat conceptul de marketing afiliat în România acum 12 ani, anunță intenția listării pe piața AeRo a Bursei de Valori București până la finalul acestui an. Le urăm mult succes!
Ca să încheiem cum se cuvine, ar fi de preferat să găsim un overview al lunii iunie, să vedem câte conturi active sunt, cât s-a publicat și cum a stat treaba în ceea ce privește interacțiunea pe canalele online din România. Ia uite, am găsit! Mulțumim, Zelist!

Dacă am ratat ceva noutăți, te așteptăm în secțiunea de comentarii să povestim mai multe.
1 Comment