Executive Talk: 10 principii pentru a înțelege rolul marketinguluilectură de 3 minute 0

eveniment cluj-napoca

10 principii pentru a înțelege rolul fundamental al marketingului a fost tema evenimentului Executive Talk #Doru Șupeală, organizat de Doru Șupeală împreună cu SPOR – Școala Pentru Oameni Responsabili, în Cluj-Napoca. Printre companiile care au trecut prin mâinile lui Doru se numără IKEA, Ramada Brașov, ProTV și Selgros România.

1. Fiecare business începe cu un instinct de marketing.

Chiar dacă pentru mulți acel instinct este canalizat înspre acumularea de bani, el ne îndeamnă să căutăm o necesitate, o problemă și să oferim soluții care să fie diferite față de cele existente deja pe piață.

2. Businessul și marketingul au sau ar trebui să aibă mereu un scop clar la bază.

Ca și video exemplificativ al principiului, este cel al brandului Patagonia. Aici s-a identificat în mod clar o nevoie: oamenii au nevoie de sport. A doua nevoie și al doilea scop este de a avea planeta curată. Nevoia și scopul fac, îmbreună, ca Patagonia să fie ce mai mare companie cu creștere din lume.

3. Businessul și marketingul încep de la principii.

În ultimii ani, tinerii și milenialii par tot mai interesați de etică și de principii, acestea fiind vizibile în toate activitățile business-ului.

Un video reprezentativ pentru acest principiu este cel de la HP Latino Jobs pe care îl poți vedea aici.

4. Marketingul măsoară și pune întrebări.

Marketingul nu este magie. El este curiozitate, research și numere. Oamenii de marketing lucrează cu date și iau decizii pe baza informațiilor colectate.

5. Marketerii buni fac diferența.

Doru ne recomandă să investim în diferențiere. Să facem diferența dintre business-ul nostru și cel al competitorilor noștri.

Un video reprezentativ este cel de la Lamborghini.

6. Marketingul este despre relațiile de lungă durată.

Atât în branding cât și în marketing este important să creăm loialitate, pe motive raționale și emoționale. Să oferim experiențe extraordinare care creează relații de lungă durată.

Reclama de la Carlsberg impresionează tocmai datorită empatiei pe care reușește să o creeze.

7. Marketingul înseamnă inovație continuă

Bruxelles a făcut o astfel de campanie targetată, cu 2 luni înainte de atentatele de la Bruxelles din 22 martie 2016. Ei au decis să continue să împărtășească această campanie, ca un simbol împotriva terorismului.

Întreg video îl ai aici.

8. Marketingul este despre povești bune.

,,Care este povestea ta? Vorbește-le minților lor și câștigă-le inimile.” Avem nevoie de povesti relaxante și impresionante pt audiență. 

O astfel de reclamă, despre povești, găsești aici.

9. Marketing înseamnă umor și autenticitate.

Umorul este apreciat tot mai mult, însă Doru ne recomandă să nu pretindem că suntem altceva decât ceea ce suntem în realitate.

Un exemplu bun au făcut cei de la Wix, care au întrebat mai mult persoane la ce se gândesc când aud acest cuvând. Uite aici ce a ieșit, un video comic, care i-a ajutat să-și câștige și mai mulți clienți.

10. Creativitate, curaj și personalitate puternică

În marketing avem nevoie să riscăm și să (ne) reinventăm, în permanență.

Sperăm că aceste principii și informații pentru a înțelege rolul fundamental al marketingului îți vor fi utile pentru a avea o campanie cu rezultate bune. Mult spor și inspirație să ai!

Pe Doru Șupeală îl găsești aici.

Andrada Melitte
Wanderlust și Marketlust din Cluj-Napoca. Mai aștern cuvinte pe fundal de aventuri în fișiere word și peI Believe in Traveling

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *