Psihologia culorilor în branding. Află ce emoții stârnesc acestealectură de 6 minute 1

Există mulți factori de luat în considerare atunci când se evaluează succesul unui brand. Pentru majoritatea companiilor, conversiile sunt cel mai mare indicator al faptului că serviciile și produsele lor sunt eficiente. Știai că psihologia culorilor în branding poate avea impact asupra acestor conversii?

Brandul trebuie să reflecte valorile companiei prin fiecare element al acestuia. Unul dintre elementele importante este reprezentat de culorile utilizate. O mare parte din informație este preluată din mediu prin intermediul simțului vizual. În momentul în care ochiul uman descoperă ceva, involuntar este atras de culoare. Aceasta are impact asupra emoțiilor și percepțiilor și, ca atare, joacă un rol esențial în branding.

De ce sunt importante culorile unui brand?

De exemplu, atunci când consumatorul vede ambalajul produsului tău sau logo-ul serviciilor tale va ști automat cine ești și ce vinzi.

Conform Venngage.com culorile au următorul impact asupra consumatorilor:

  • influențează capacitatea de recunoaștere a brandului: utilizarea culorilor potrivite îți poate crește nivelul de recunoașterea al brandului cu 80%.
  • influențează percepția: între 60% și 90% dintre percepțiile pe care consumatorii și le formează despre produse se bazează exclusiv pe culori.
  • influențează procesul de vânzare: la efectuarea achizițiilor, 93% dintre clienți se concentrează pe culorile brandului.

Psihologia culorilor în branding

Pentru brandurile populare culorile dezvăluie automat identitatea lor. Pentru brandurile mai mici, alegerea culorilor potrivite reprezintă șansa lor de a fi observate de clienți și de a ieși în evidență printre cele renumite.

Iată care sunt cele mai comune culori utilizate în branding și ce emoții stârnesc acestea

Roșu

Această culoare este de obicei asociată cu dragostea, pasiunea, energia, urgența. Este una dintre cele mai populare culori utilizate în design-ul logo-urilor, folosită de branduri din industria sănătății, alimentară și de retail. Unele dintre ele sunt Coca-Cola, Lay’s, KFC, YouTube, Canon. De asemenea, roșu creează FOMO (fear of missing out), frica de a pierde ceva important. Roșu atrage atenția, motiv pentru care este folosit adesea în mesajele promoționale. Este de preferat ca acesta să fie combinat cu alte culori.

Roz

Rozul este o culoare feminină, tinerească, jucăușă, caldă și modernă. Este extrem de versatilă și adaugă un pic de lux imaginii brandului tău. De aceea este prima alegere a multor branduri feminine cum ar fi Victoria’s Secret sau Barbie.

Portocaliu

Portocaliul este asociat cu tinerețea, vioiciunea, energia, aventura, extroversia, creativitatea. În mod surprinzător, este folosit cel mai mult în sectorul fitness, logistică și tehnologie. Unele branduri populare cu sigle portocalii sunt Orange, Blogger, Timberland, Mastercard, Amazon.

Verde

Verdele este adesea asociat cu natura, prosperitatea, armonia, fertilitatea și sănătatea. De aceea este folosit de branduri precum The Body Shop, Gerovital, Subway. Reprezintă o culoare eficientă pentru brandurile de cosmetice bio, dar și pentru companiile din nișa de sănătate, alimentară și fitness.

Albastru

Aceasta este culoarea mării și a cerului. Inspiră încredere, precizie, subliniază stabilitatea, stimulează productivitatea și reduce stresul. Sunt trăsături pe care multe branduri populare, cum ar fi cele din domeniul financiar, naval, aerian, inclusiv rețelele sociale și giganții IT doresc să le evidențieze. Prin urmare, nu este surprinzător faptul că albastrul este alegerea multor branduri renumite, precum Facebook, LinkedIn, Visa, HP, PayPal, Dell etc.

Galben

Aceasta este culoarea fericirii. Evocă sentimentul de veselie, prietenie, optimism. Prin urmare, este utilizată pe scară largă în nișa de fitness, de transport și digitală. Snapchat, IMDB, Ikea, National Geographic și Nikon sunt doar câteva dintre numeroasele branduri cu sigle galbene. Galbenul nu trebuie folosit în exces deoarece devine obositor.

Violet

Violetul este o culoare regală, de obicei asociată cu luxul, exclusivitatea și autenticitatea. Este populară printre brandurile de tehnologie și design, cum ar fi Syfy, Zoopla, FedEx, Twitch.

Alb

Albul evidențiază inocența, puritatea, simplitatea, igiena, pacea și bunătatea. Este de obicei utilizat în industriile tehnologiei și sănătății. Câteva din brandurile care au logo-ul cu alb sunt Apple, Ralph Lauren, ASOS și Honda. De reținut că albul poate fi combinat cu orice altă culoare.

Negru 

Negrul inspiră lux, putere, disciplină. Acesta joacă un rol important în industria modei, auto și financiară. Sony, Prada, The New York Times și Nike sunt doar câteva dintre numeroasele branduri cu sigle negre. Negrul intimidează, inspiră autoritate și este asociat cu misterul. Totuși este recomandat să nu fie utilizat în exces deoarece ochiul uman este obișnuit să citescă scrisul negru pe alb și nu invers.

Cum să alegi culoarea potrivită brandului tău?

Indiferent că este vorba de site, de blog, de infografice sau de ambalajul unui produs, ar trebui să utilizezi în mod constant paleta de culori specifică brandului tău pentru a spori gradul de recunoaștere al acestuia.

Dacă ești la început ia în considerare colaborarea cu o agenție creativă sau cu un designer freelancer care te va ajuta să alegi culorile potrivite, gata să capteze atenția potențialilor clienți.

De asemenea, stabilește-ți clar care sunt obiectivele tale. Vrei ca brandul tău să inspire energie și putere? Vrei să fie amuzant, serios sau inspirațional? Se adresează bărbaților sau femeilor? Tinerilor sau adulților? Răspunsul la aceste întrebări te va ajuta să determini culorile potrivite brandului tău.

Asocierile culorilor cu emoțiile pot varia în funcție de cultura și experiența personală. Este important să-ți cunoști publicul țintă, astfel încât să nu alegi o culoare care să aibă reacția opusă intenției tale.

Psihologia culorilor în branding îți oferă o idee mai puternică despre modul în care acestea influențează și te ajută să declanșezi comportamentele dorite din partea publicului tău țintă. Odată ce înțelegi că fiecare culoare transmite o serie de emoții o poți utiliza în mod strategic în designul brandului tău pentru a-ți spori conversiile.

Ia-ți inspirație de la brandurile mari, dar cel mai important lasă-ți imaginația să te ajute și ai curajul să fii creativ și liber în exprimare! Aceasta este singura modalitate de a-ți construi un brand autentic și de a te deosebi de ceilalți.

Profită de puterea rețelelor sociale, a sondajelor și distribuie logo-ul în online. Întreabă-i pe cei din jurul tău ce părere au despre designul și culorile acestuia și folosește feedback-ul oferit pentru a crea o versiune finală puternică.  

Emoțiile influențează deciziile oamenilor. Cu siguranță, îți dorești să dezvolți o conexiune emoțională puternică cu clienții tăi. Nu poți spune întreaga poveste a companiei tale printr-un logo, dar culorile brandului oferă o scurtătură directă către inima clienților tăi.

Doze de inspirație:

  1. How to choose the right colors for your brand by Canva
  2. Deconstructing 7 Famous Brands’ Color Palettes by HubSpot
  3. The biggest collection of official brand color codes around by BrandColors

P.S. Află cum influențează procesul de vânzare triggerele emoționale.

____

sursă foto: Foto1: NordWood Themes| Foto 2: https://blog.simplesite.com | Foto 3: Daniel Romero

Elena Săvulescu, un om simplu și visător din București. Las frânturi din mine și pe https://impulselena.com

1 Comment

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *