Știrile din martie | Siguranța și libertatea copiilor în mediul digitallectură de 9 minute 1

În mediul digital, luna martie pare să fie marcată de două mari direcții: siguranța și libertatea copiilor și actualizarea rețelelor sociale.

Siguranța și libertatea copiilor în mediul digital a fost dezbătută chiar și în cadrul ONU. Au fost aprobate drepturi pentru copii și obligații pentru state, părinți, profesori, copii. Concluzia este inedită: copiii trebuie lăsați liberi în lumea digitală, urmând doar să fie protejați de violență, exploatare, abuz și dezinformare.

Cum împacă rețelele sociale siguranța și libertatea copiilor

YouTube le permite părinților să monitorizeze activitatea copiilor lor

Odată cu valul de conținut video pe care l-au adus diferite rețele sociale, s-au schimbat și interesele copiilor. Astfel, YouTube a devenit o platformă esențială și influentă chiar și pentru cei mici. Mai nou, este absolut normal ca printre profesiile și meseriile spre care aspiră cei mici, să se numere și cea de youtuber. Însă, YouTube poate fi în continuare riscant pentru copii și-i poate aduce pe teritorii dăunătoare. Drept urmare, platforma lansează opțiunea care le permite părinților să monitorizeze activitatea de vizionare a copilului lor. Aceasta funcționează pe 3 niveluri și le oferă, în același timp, mai multă confidențialitate și independență:

  • Explore: include o gamă lardă de videoclipuri potrivite pentru cei cu vârsta de peste 9 ani. Include vloguri, tutoriale, videoclipuri, clipuri muzicale, știri sau conținut educațional.
  • Explore more: conținut adecvat pentru copiii cu vârsta de peste 13 ani. Include mai multe videoclipuri din aceleași categorii ca „Explore”.
  • Most of Youtube: va conține aproape toate videoclipurile de pe YouTube, cu excepția conținutului restricționat în funcție de vârstă.

Facebook a anunțat implicarea sa în lupta împotriva conținutului ce privește abuzul copiilor

Facebook a anunțat lansarea unor instrumente noi care să ajute la combaterea abuzului asupra copiilor și a conținutului de exploatare de pe platforma și de pe aplicațiile sale.

Ce instrumente a pregătit pentru asta:

  • un pop-up care va fi afișat utilizatorilor care caută în aplicațiile Facebook termeni care sunt de obicei asociați cu exploatarea copiilor.
  • o alertă de siguranță care va apărea pentru persoanele care au partajat conținut viral sau meme care are legătură cu exploatarea copiilor.
  • actualizarea politicilor de siguranță a copiilor pentru a clarifica faptul că vor elimina profilurile Facebook, paginile, grupurile și conturile Instagram dedicate schimbului de imagini inocente ale copiilor cu hashtaguri sau comentarii care conțin semne de afecțiune sau comentarii neadecvate.
  • actualizarea instrumentelor de raportare. S-a adăugat opțiunea de a alege „implică un copil” în categoria „Nuditate și activitate sexuală” de raportare.

Drepturile copiilor în lumea digitală

Săptămâna trecută, la nivelul ONU, a fost adoptat Comentariul general nr. 25 cu privire la drepturile copiilor în mediul digital. Sunt prevăzute drepturi pentru copii și obligații pentru state, părinți, profesori, copii. Concluzia este inedită: copiii trebuie lăsați liberi în lumea digitală, urmând doar să fie protejați de violență, exploatare, abuz și dezinformare. Mai multe detalii despre acest subiect a scris VeDem Just.

Pentru realizarea drepturilor copilului în mediul digital trebuie respectate patru principii:

  • Nediscriminarea. Așa cum drepturile sunt egale pentru toată lumea, tot astfel și accesul la mediul digital trebuie asigurat pentru toată lumea, fără nicio deosebire;
  • Interesul superior al copilului. Copiii au dreptul de a căuta, de a primi, de a transmite informații, de a fi tratați cu atenție și de a fi protejați în mediul online;
  • Dreptul la viață și dezvoltare. Trebuie reduse riscurile legate de conținut, contact și comportament având caracter violent, agresiune cibernetică, hărțuire, jocuri de noroc, exploatare și abuz, inclusiv cele sexuale, incitare la sinucidere, recrutare de către infractori, bande sau teroriști;
  • Respect pentru opiniile copiilor. Ei participă la viața comunității și trebuie consultați mai ales când se elaborează legi, politici, programe pentru drepturile lor în mediul digital.

Confidențialitate și actualizări din partea rețelelor sociale

Clubhouse, cea mai în vogă rețea socială, continuă să aibă probleme de securitate.

Se pare că multe dintre rețelele sociale se luptă cu găsirea unui echilibru corect între protejarea confidențialității utilizatorului și utilizarea datelor pentru a oferi cea mai bună experiență atât utilizatorului, cât și companiei din spatele aplicației.

Însă, Clubhouse are câteva politici care nu sunt tocmai prietenoase cu confidențialitatea. Câteva din ele sunt:

  • Înregistrarea sunetului: adică a ceea ce spui în camere. După cum spune și politica lor de confidențialitate:

„Numai în scopul susținerii investigațiilor incidentelor, înregistrăm temporar sunetul într-o cameră în timp ce camera este live. Dacă un utilizator raportează o încălcare a încrederii și siguranței în timp ce camera este activă, păstrăm sunetul în scopul investigării incidentului și îl ștergem atunci când ancheta este finalizată. Dacă nu se raportează niciun incident într-o cameră, ștergem înregistrarea audio temporară la sfârșitul camerei.”

  • Nu îți poți șterge contul de unul singur. Trebuie să trimiți un e-mail către un cont de asistență pentru a solicita anularea contului.
  • Clubhouse te urmărește. Spune, în politica de confidențialitate, că folosește cookie-uri, pixeli și tehnologii de urmărire pentru monitorizare.

Facebook lansează aplicația BARS cu o selecție de ritmuri hip-hop pentru a-i ajuta pe rapperii aspiranți să-și aducă muzica la viață.

Lungimea videoclipurilor din aplicație este de până la 60 de secunde și pot fi distribuite pe alte rețele sociale.

Twitter anunță lansarea Super Follows, un nou sistem pentru abonarea la conținut premium

Opțiunea Super Follows este adresată grupurilor de Twitter și conturi cu urmăritori fidei dispuși să plătească pentru a avea acces la conținut suplimentar. În exemplul oferit într-o captură de ecran, Twitter a luat reper o taxă lunară de 4.99 dolari, în schimbul căreia urmăritorii primesc beneficii.

Explicația oficială pentru introducerea acestei opțiuni a fost că astfel, autorii și promotorii de conținut primesc o modalitate de fi remunerați direct de publicul țintă.

Instagram pregătește lansarea Live Rooms, un format care permite transmisiuni live cu participanți

Prin creșterea numărului de participanți de la 2 la 4, Instagram își propune să stimuleze creativitatea influencerilor, artiștilor și a altor creatori de conținut. Recent, au anunțat că spectatorii Live ar avea posibilitatea să cumpere ecusoane și să-și arate dragostea față de creatorii lor preferați.

Twitter anunță lansarea Twitter Spaces

Încă din decembrie 2020, Twitter a anunțat că urmează să lanseze o nouă aplicație: Twitter Spaces – un loc de întâlnire construit în jurul vocilor oamenilor din comunitatea Twitter”, la fel ca în Clubhouse.

  • poți invita până la 10 oameni să vorbească. Invitații pot să răspundă cu emoji-uri în timp ce altcineva vorbește.
  • microfonul este pus pe mute, ca opțiune default, așadar cei care vor să vorbească trebuie să-l activeze.

Citește mai multe despre cum funcționează noua aplicație.

Google va renunța la afișarea reclamelor personalizate bazate pe urmărirea utilizatorilor săi

Google a declarat că intenționează să renunțe la tehnologia care monitorizează acțiunile utilizatorilor pe web (cookie-uri), până în 2022.

Păstrarea internetului deschisă și accesibilă pentru toată lumea necesită ca toți să facem mai mult pentru a proteja confidențialitatea – și asta înseamnă încetarea nu numai a cookie-urilor terță parte, ci și a oricărei tehnologii utilizate pentru urmărirea persoanelor individuale în timp ce navighează pe web”, scrie David Temkin, directorul Google pentru managementul produselor pentru confidențialitatea și încrederea reclamelor, într-o postare pe blog.

Se pare că Google va adopta API-uri care vor împiedica urmărirea la nivel individual a utilizatorilor. Acestea vor spori confidențialitatea, dar vor grupa utilizatorii în grupuri bazate pe interesele acestora. Acest lucru s-ar realiza prin Privacy Sandbox, o tehnologie de „învățare federalizată” (FLoC). Este o tehnică de învățare automată bazată pe un algoritm aplicat într-o rețea de dispozitive descentralizate. Prin urmare, se vor colecta date neutre precum vârstă, sex și locație estimativă (nu exactă) pentru ca advertiserii să poată lansa reclame asupra unui grup de utilizatori. De asemenea, datele utilizatorilor nu vor părăsi browser-ul.

Whatsapp testează opțiunea pentru poze care se auto-distrug după ce sunt văzute

În urma avalanșei de reacții negative față de valorificarea datelor colectate despre utilizatori, WhatsApp încearcă să-și spele imaginea. Astfel, lansează o funcție care vizează protejarea intimității în mod direct, îngrădind schimburile de poze și alte atașamente. La fel cum a făcut și Facebook și Instagram.

Noua funcție ar urma să împiedice importarea sau copierea fișierelor, odată de au fost primite de destinatar.

Termenul limită pentru acceptarea noilor politici de confidențialitate WhatsApp rămâne fixat pentru data de 15 mai, sub presiunea pierderii accesului la serviciile platformei de mesagerie.

Facebook urmează să lanseze newsletter pentru scriitori și jurnaliști

Iată și declarația oficială:

Pe măsură ce scriitorii, experții și jurnaliștii publică mai mult din munca lor, lucrăm pentru a sprijini mai bine acele eforturi și pentru a facilita posibilitatea creatorilor de conținut de a construi afaceri online. În lunile următoare, în SUA, vom introduce o nouă platformă pentru scriitorii independenți, pentru ca aceștia să ajungă la un public nou și să își dezvolte afacerile.

Newsletterul va fi gratuit și va putea fi personalizat în funcție de propriul stil.

Faptul că luna martie aduce schimbări și în ceea ce privește siguranța și libertatea copiilor în mediul digital este îmbucurător. Mai ales pentru că Generația Z, aceștia „nativi digitali”, sunt prezenți în lumea online de la o vârstă fragedă.  

Wanderlust și Marketlust din Cluj-Napoca. Mai aștern cuvinte pe fundal de aventuri în fișiere word și peI Believe in Traveling

1 Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *