
Ne-am luat doza de tendințe și strategii de succes în social media la unul dintre evenimentele cu tradiție organizate de Biz, anume Social Media Summit Bucuresti 2020. Am avut parte de vorbitori unul și unul, care ne-au împărtășit din experiența lor. Pe lângă asta, ne-au provocat să ne gândim cum vor trebui brandurile să-și adapteze strategia pentru a ține pasul cu modul în care se schimbă obiceiurile de consum ale utilizatorilor din social media.
Prima parte a evenimentului
În sesiunea dedicată tendințelor pentru 2020, Mihai Bonca, Senior Consultant – Brand Architects, a justificat succesul TikTok prin faptul că noi reacționăm pe bază de stimuli. Iar TikTok chiar asta oferă – 15 secunde de video ce reprezintă o așa-zisă disruption media, care generează entertainment.
Iulia Pencea, General Manager – Nielsen România, a propus un debate Tap (ce se vorbește în online despre brandul nostru) vs.Talk (ce spune lumea despre brandul nostru). El a încercat să afle ce influențează decizia de cumpărare a utilizatorului. 64% dintre consumatorii de la nivel global susțin că viața lor este mai stresantă, mai complexă, fiind dispuși să plătească o sumă mai mare de bani pentru orice produs care le-ar economisi timp. Mai mult, în offline, brandurile și rafturile au mai puțin de 2 secunde pentru a ne influența decizia. În online, 53% dintre utilizatorii de mobil abandonează o pagină dacă încărcarea ei durează mai mult de 3 secunde. În final, a concluzionat că decizia de cumpărare este influențată de good old fashion word of mouth.
Matei Stoicescu, Public Relations Manager – Vodafone Romania, a povestit cum își va schimba compania abordarea în social media. Ei încearcă să folosească mai puțin conținut care descrie și mai mult conținut care ilustrează; mai puțin limbaj și conținut tehnic, mizând mai mult pe oameni și povești reale. În acest sens, tonul vocii va fi unul optimist, autentic, uman și antrenant.
Despre Linkedin, noua carte de vizită, am aflat mai multe de la Cristian Florea, Social Media Strategist. El ne-a vorbit despre importanța creării unei comunități relevante, despre conținutul scris și de folosirea hashtag-urilor. Cu ajutorul LinkedIn putem vedea statistici importante pentru business și putem defila cu un USP relevant pentru comunitatea noastră.
A doua parte Social Media Summit
Alexandru Ion, Director de Marketing – foodpanda, ne-a transmis câteva lecții învățate de la Foodpanda: pozele fancy nu convertesc (nu aduc rezultate pentru că nu sunt autentice); dacă greșești ca brand, vino cu un răspuns; mesajele funny cresc comunitatea, dar nu ajută performanța.
Cristian Botan, Ex-Ofițer de Comunicare al Ambasada Suediei din Bucureşti / Sveriges ambassad i Bukarest, are ca pilon regula de a nu fi plictisitor în social media. Tot el ne-a mai povestit despre importanța cunoașterii platformelor folosite, a audienței și a engagementului pe care îl generăm.
Lucian Mindruta Live, Founder – Mediaready.net, a punctat importanța ascultării publicului nostru, vorbind despre dedicarea și pasiunea din spatele proiectelor.
Millo Simulov, regizor de film, scenarist și producător, ne-a arătat cum să facem un video de 10 secunde, cu ajutorul aplicației Adobe Rush.
A treia parte a evenimentului
Mugur Pătrașcu, Founder – Screen Native, evaluează lumea vloggurilor în fiecare an. “Copiii sunt cei mai mari influenceri pe care îi ignorăm zilele acestea” – a fost concluzia lui, prezentându-ne cele 3 direcții crescute de copii în lumea vlogging-ului: gamingul, light entertainment și entertainment. Mai mult, viitorul vlogging-ului sună cam așa: content specializat, profesionalizare, canale media, conținut adaptat pentru cei de peste 30 de ani.
Andra Gogan, Online Influencer, se numără printre primii români care și-au făcut cont pe TikTok. În momentul de față are peste 3 milioane de urmăritori. Ea a povestit cum funcționează platforma și ce fel de conținut are succes. A subliniat creșterea accelerată a rețelei și importanța prezenței marketerilor pe acea platformă.
Alin Stoica, Social Media Manager- Global Records, a răspuns preocupărilor noastre legate de TikTok, spunându-ne că nu trebuie să ne prostim ca să strângem like-uri, ci doar să avem conținut de calitate.
Mulțumim Biz pentru Social Media Summit 2020- o zi plină de informații valoroase și inspirație!
Dacă vrei să citești și despre alte evenimente, găsești aici toate evenimentele la care am fost prezenți.