
Chiar dacă suntem la începutul anului, știrile din ianuarie aduc vești ce nu ar trebui să fie omise de niciun specialist și pasionat de marcom. După buna meritată pauză de sărbători, Facebook a anuțat câteva schimbări majore în ceea ce privește paginile deținute de branduri și artiști, în timp ce TikTok rămâne în topul preferințelor multor utilizatori.
Hai să afli mai multe!
Butonul „Like” nu mai e la modă!

E oficial. Butonul „Like” din paginile publice ale artiştilor şi brandurilor nu mai este relevant. Follow is the new trend! Astfel, numărul de urmăritori devine atracția principală, în timp ce fanii își pierd din popularitate. Scopul acestei schimbări este acela de a simplifica modalitatea prin care oamenii interacționează cu paginile lor preferate. Mai multe detalii aici.
Facebook spune „Bye-Bye” poveștii noastre!
De asemenea, ownerii de pagini au început să fie avertizați cu privire la o actualizare viitoare. Aceasta presupune eliminarea secțiunii „Povestea noastră” din opțiunile de prezentare ale paginii. Dacă ești curios să afli mai multe, citește acest articol.
Alerte de engagement
Comunitățile din jurul grupurilor au devenit din ce în ce mai mari. Pandemia a forțat oamenii să se strângă la povești în mediul online, iar Facebook este una dintre platformele principale care oferă astfel de beneficii. În acest sens, compania a adăugat funcția de „Engagement Alerts” care să îi ajute pe admini să rămână focusați pe discuțiile cheie.
Mai multă transparență
Facebook urmărește să ofere mai multă transparență cu privire la datele colectate și la modul în care acestea pot fi folosite pentru distribuirea de reclame. Astfel, a lansat o versiune updatată a funcționalității „Accesează informațiile tale”.
Noi caracteristici pentru platforma Workplace
Pandemia a îndemnat multe afaceri să se mute în mediul online. Ceea ce a făcut să crească numărul de utilizatori ai platformei Facebook Workplace. Drept urmare, au apărut noi îmbunătățiri ale acesteia, cum ar fi verificarea siguranței angajaților și îmbunătățirea live-urilor, mai precis posibilitatea participării mai multor prezentatori într-un singur live.
Tik Tok a depășit Instagram
Până acum, Instagram era una din platformele preferate de români cu privire la căutarea de călătorii și locuri exotice. Însă, TikTok a reușit să o depășească, ajugând la numărul de 5.364.860 de utilizatori în luna decembrie a anului 2020. Mai multe insighturi despre acest subiect găsești în articolul scris de Cristian Manafu.

De asemenea, aplicația și-a schimbat politica de confidențialitate pentru a proteja mai mult minorii. Astfel, utilizatorii cu vârste mai mici de 16 ani nu vor mai putea folosi funcțiile „Duet” și „Switch” din panoul de instrumente.
Clubhouse, noua atracție despre care se vorbește în continuu pe social media
Având în vedere amploarea conținutului audio din ultima perioadă trebuia să apară o nouă atracție în acest sens. Clubhouse este o aplicație mobilă în cadrul căreia utilizatorii socializează prin intermediul unor camere de chat. Mai precis, este o rețea socială audio. Momentan este disponibilă doar pe IOS și doar pe bază de invitație, nu are acces liber. Mă îndoiesc că ai ratat această știre, dar totuși dacă vrei să aflii mai multe, a scris Cristian Manafu un articol detaliat.
La revedere Whatsapp! Bun venit Telegram/Signal!
Whatsapp cea mai populară aplicație de telecomunicații din lume și-a anunțat schimbarea Politicii de Confidețialitate. Motiv pentru care mulți utilizatori au migrat spre aplicații adiacente precum Telegram sau Signal. De ce? Se zvonește că Whatsapp va avea dreptul de a împărtăşi datele personale ale utilizatorilor, inclusiv locurile în care se află şi numerele lor de telefon, cu compania sa mamă, Facebook Inc., şi cu divizii ale acesteia, precum Instagram şi Messenger. Sursă: g4media.ro
Alte știri din ianuarie de neratat!

➥ LinkedIn a lansat o platformă educațională care să îi învețe pe marketeri mai multe despre ads și strategii care să le aducă rezultatele dorite. În plus, se pot adăuga linkuri în stories, chiar dacă opțiunea nu este disponibilă momentan pentru toți utilizatorii.
➥ Cei de la socialbakers au realizat un top cu 21 cele mai utilizate cuvinte de marketing ale anului 2021.
➥ Iată un ghid despre cum să folosești hashtagurile pe Instagram în 2021. Acesta cuprinde și un top de 50 hashtags specifice noului an.
➥ Socialmediatoday vine cu un infografic updatat despre orele și zilele bune de postat pe principalele rețelele sociale.
➥ 13 trenduri de grafic design pe care să le utilizezi în 2021 by HubSpot.
Se pare că știrile din ianuarie ți-au adus ceva materiale de citit, dar și o serie de insighturi utile. Totuși, dacă am uitat vreo noutate scrie-ne în comentarii! 🙂
Dacă vrei să afli ce am învățat noi după un an de creat conținut pe acest site, apasă click aici.
________
Foto 1: pixabay.com | Foto 2: freepik.com | Foto 3: unsplash.com
1 Comment