
sursă imagine: Jeremy Zero on Unsplash.com
Printre zile ploioase și caniculare, prima lună din vară s-a scurs. A lăsat în urma ei o serie de noutăți din lumea digitalului la fel de tumultoase precum vremea.
Propunem să-ți iei o limonadă sau chiar o înghețată și să citești știrile din iunie. Evident, în topul listei se află Facebook, urmat de fratele său, Instagram.
Planuri mari din partea Facebook
⌚️ Facebook are în plan lansarea primului său smartwatch. Dispozitivul va avea două camere detașabile. Astfel, utilizatorul va putea face cu ușurință fotografii și videoclipuri pe care să le partajeze cu prietenii atât pe Facebook, cât și pe Instagram. Compania își propune să lanseze prima versiune a ceasului în vara anului 2022.
? Se știa deja din luna aprilie că Facebook își dorea să lanseze un tool asemănător cu Clubhouse. Așa că, în iunie compania a găzduit primul său test public de Live Audio Rooms în SUA. Evenimentul a fost găzduit de CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg. Acesta nu a spus când tool-ul va fi disponibil publicului. Însă, a menționat că experiența va fi împărtășită cu „mult mai mulți oameni în curând”.

? Printre tool-urile noi pe care compania le-a introdus, se află și cel care ajută administratorii grupurilor să aibă un control mai bun asupra comunităților lor online. Administratorii pot fi alertați despre conversațiile neconstructive care au loc în grupul lor, iar aceștia pot încetini ritmul unei conversații aprinse prin limitarea frecvenței cu care membrii grupului postează.
✏️Tot din categoria instrumentelor noi face parte și TextStyleBrush, un proiect de cercetare AI prin intermediul căruia poți edita și înlocui textul din imagini.
? Facebook Messenger aduce în prim plan trei funcții interesante. Acestea includ teme noi de chat care te ajută să-ți personalizezi conversațiile, o bară de răspuns rapid și momentan, disponibil doar pentru SUA coduri QR și linkuri de plată în Messenger. Practic vei putea trimite și primi bani de la oricine, chiar dacă nu sunteți prieteni pe Facebook.
Instagramul aduce mai puține vești, dar valoroase
? Instagram lucrează la un nou set de instrumente. Cu ajutorul lor influenceri și creatorii de conținut pot să câștige bani pe platformă. Din acest set va face parte:
- Creator Shops – dedicat creatorilor de conținut care-și doresc să-și vândă propriile produse.
- Comerțul Afiliat – influencerii vor câștiga un comision atunci când generează o vânzare pentru un brand prezent în aplicație.
- Branded Content Marketplace – o funcție care va ajuta brandurile să se conecteze cu influencerii potriviți audienței lor. Dacă lucrezi în domeniu avem un articol pe site intitulat Sfaturi pentru o relație sănătoasă între un creator de conținut și branduri care sigur îți va fi de folos.

▶️ De asemenea, compania a anunțat introducerea reclamelor pe platforma Reels. Ad-urile vor avea o lungime de maxim 30 de secunde și un format vertical similar cu Ad-urile din Instagram Stories. La fel ca videoclipurile din Reels, reclamele se vor repeta și oamenii vor putea să adauge comentarii, să le aprecieze sau să le salveze.
? O altă noutate este că Instagram a lansat un prim test live de upload pentru desktop. Această funcție este accesibilă unui număr restrâns de utilizatori și le permite să folosească toate opțiunile obișnuite din aplicație pentru postările lor din feed, inclusiv instrumente și filtre de formatare a fotografiilor.
Ce vești mai aduc știrile din iunie
? TikTok a lansat TikTok Jump, o nouă modalitate prin care creatorii pot partaja conținut interesant și informativ pe platformă. Jumps sunt mini-programe prin intermediul cărora creatorii de conținut pot partaja link-uri către diverse videoclipuri. Utilizatorii din întreaga lume le pot accesa pentru a explora rețete, pentru a participa la teste, pentru a descoperi instrumente utile de învățare și multe altele, creând experiențe mai dinamice și practice pentru comunitatea lor.
⚠️ Google testează în SUA o nouă funcție care îi avertizează pe utilizatori cu privire la informațiile nesigure. Instrumentul este conceput pentru a detecta căutările pe subiecte care „evoluează rapid”, cum ar fi știrile de ultimă oră. Cu toate acestea, Google nu a menționat exact cum ar fi evaluată încrederea surselor.
? Spotify lansează Spotify Greenroom, o nouă aplicație mobilă care le permite utilizatorilor din întreaga lume să se alăture sau să găzduiască camere audio live și să transforme opțional aceste conversații în podcasturi.
Bonus
?7 greșeli pe care să le eviți dacă ai cont pe Twitter.
?Află cum au ajuns virale pe TikTok trei afaceri mici.
?Află cum să folosești hashtag-urile în 2021 pentru fiecare rețea socială în parte.
După cum observi, știrile din iunie au adus ceva vești interesante. Cu siguranță mai sunt și altele. Spune-ne tu în comentarii ce am ratat. 🙂
1 Comment